دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

منصور ابراهیم‌زاده: پرسپولیس و برانکو بهترین‌های لیگ بودند

 لیگ شانزدهم با همه فراز و نشیب‌هایش به پایان رسید. با وجود اینکه از سه هفته قبل قهرمانی پرسپولیس قطعی شده بود، اما هفته پایانی لیگ باز هم جذابیت خاصی داشت.
کد خبر : 177300

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا، روزنامه اعتماد نوشت: برای برسی شرایط فنی لیگ شانزدهم با منصور ابراهیم‌زاده همکلام شدیم تا از زبان کارشناس فوتبال ایران شرایط فنی لیگ را بررسی کنیم.




هفته پایانی لیگ شانزدهم را چطور ارزیابی می‌کنید؟


مسلما بازی‌های هفته‌ پایانی لیگ بسیار سخت بود. دو تیم برای نایب قهرمانی، دو تیم برای کسب رده چهارم و چند تیم هم برای فرار از سقوط تلاش می‌کردند. سه تیم سایپا، صبای قم و سیاه‌جامگان شرایطی داشتند که در صورت شکست یا مساوی به لیگ پایین‌تر سقوط می‌کردند و همین موضوع بازی‌ها را حساس کرده بود.


بخت با صبا یار نبود و این تیم به لیگ پایین‌تر سقوط کرد. فکر می‌کنم که مسابقات امسال بسیار منظم و خوب برگزار شد. شاید در مواقعی مسابقات پنج روز یک بار برگزار می‌شد، اما برای یک تورنمنت بلندمدت بازیکنان باید آمادگی لازم را داشته باشند.


در روز پایانی سه تیم برای بقا در لیگ می‌جنگیدند به نظر شما از میان سایپا، سیاه‌جامگان و صبا کدام تیم‌ها شایسته ماندن در لیگ برتر بودند؟


نمی‌توان این موضوع را بررسی کرد، اما صبا در نیم فصل نخست از شرایط مناسبی برخوردار نبود اما در نیم فصل دوم با ‌اضافه شدن چند بازیکن از نظر فنی شرایط بهتری را پیدا کرد. از طرفی سیاه‌جامگان با اکبر میثاقیان از نظر روحی – روانی ارتقا پیدا کرد و پر انرژی‌تر در مسابقات ظاهر شد.


به طور کلی فکر می‌کنید لیگ امسال نسبت به سال گذشته تغییراتی کرده بود؟


لیگ شانزدهم به دو بخش تقسیم شده بود، بازی‌ها بسیار نزدیک بود و تیم‌های بالای جدول رقابت سختی داشتند. پنج تیم بالای جدول به اضافه پیکان و نفت از ویژگی‌های خاصی برخوردار بودند، اما در پایین جدول رده‌بندی به مراتب فشرده‌تر بود.


در مجموع امسال تعدادی بازیکن جوان در استقلال، سپاهان، پرسپولیس، ذوب آهن و... به بازی گرفته شدند که سال آینده می‌توانند بازی‌ها را رونق
ببخشند.


در روز پایانی پرسپولیس که از سه هفته قبل قهرمان شده بود، با بازیکنان جوانش مقابل سیاه‌جامگان که برای فرار از سقوط می‌جنگید حاضر شد. همین موضوع باعث شد بعضی از کارشناسان به ترکیب پرسپولیس ایراد بگیرند. نظر شما درباره این موضوع
چیست؟


این به سیاست‌های پرسپولیس بازمی‌گردد. آنها چند بازیکن را به دلیل محرومیت در اختیار نداشتند و از طرفی رقابت‌های آسیایی از اهمیت بیشتری برای آنها برخوردار بود. استراحت به بازیکنان پرسپولیس یک تاکتیک است تا بازیکنان با انرژی بیشتری در بازی‌های آینده حاضر شوند.


بهترین بازیکن، بهترین مربی و تیم را از نظر خودتان معرفی می‌کنید؟


پرسپولیس بهترین تیم و برانکو بهترین مربی لیگ شانزدهم بودند.


چند بازیکن شایسته لقب بهترین بازیکن بودند که می‌توان به مهدی طارمی، علی علیپور، سید جلال حسینی، کاوه رضایی، مهدی رجب‌زاده، احسان حاج صفی و... اشاره کرد، اما در نهایت بازیکنان پرسپولیس با فرم مناسب خود باعث قهرمانی مقتدرانه این تیم شدند.


پدیده لیگ امسال به نظر شما کدام بازیکن است؟


از نظر من علی علیپور پدیده این مسابقات بود.


به نظر شما نقطه ضعف لیگ شانزدهم چه بود؟ آیا می‌توانیم امیدوار باشیم این نقاط ضعف برطرف شود؟


لیگ امسال تعطیلات زیادی داشت، که البته برخی از این تعطیلات اجباری بود. این تعطیلات باعث می‌شود لیگ طراوت خود را از دست بدهد. وقتی تیمی در ابتدای فصل بدنسازی می‌کند و پس از گذشته سه هفته مجددا لیگ تعطیل می‌شود، باید دوباره تمرینات بدنسازی را انجام بدهند تا تیم‌شان را در شرایط خوب نگه دارند.


البته نباید فراموش کنید لیگ امسال نقاط قوتی هم داشت که می‌توان به برنامه سازمان لیگ اشاره کرد که از قبل تیم‌ها تاریخ بازی‌های خود را می‌دانستند. این موضوع می‌تواند به عملکرد تیم‌ها کمک کند.


فکر می‌کنید برای سال آینده سازمان لیگ باید چه کاری انجام بدهد که شاهد لیگی پویاتر باشیم؟


برای سال آینده باید نظارت‌ها روی بازی‌ها و عملکرد داوران بیشتر شود. امسال شاهد حضور داوران جوان بودیم که اشتباهاتی داشتند که باید برای فصل آینده این نقایص برطرف شود. امیدوارم سال آینده هم شاهد حضور بازیکنان جوان در لیگ باشیم. امسال خیلی از تیم‌ها جوانگرایی کرده بودند که باعث طراوت لیگ شده بود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب