دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار:

اظهارنظرها درباره حداقل دستمزد قبل از 10 اسفند مورد تایید نیست

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار با بیان اینکه نتایج مذاکرات کمیته‌های مشورتی مزد استان‌ها برای تعیین سبد معیشتی کارگران تا 10 اسفندماه در اختیار نمایندگان شورای عالی کار قرار می‌گیرد، گفت: دستمزد سال آینده باید واقع‌بینانه و بر اساس سبد معیشتی خانوار در نظر گرفته شود.
کد خبر : 1773

علی بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با تاکید بر اینکه باید حقوق کارگر منطقی باشد، افزود: اگر به دنبال افزایش مزد، رونق تولید و ارتقای بهره‌وری نیز وجود داشته باشد، یقینا شاهد آثار تورمی نخواهیم بود، چراکه در این صورت نیروی کار به کیفیت کار توجه بیشتری می‌کند.


وی افزود: محاسبه نرخ تورم از عهده ما خارج است و در تصمیم‌گیری‌های تعیین میزان مزد به آمار مرکز آمار استناد می‌کنیم، اما در حقوق و دستمزد واقعی علاوه بر نرخ تورم باید سبد معیشتی خانواده 4 نفره کارگری متشکل از حداقل‌های تامین نیاز روزمزه و مایحتاج ضروری آنها در نظر گرفته شود.


رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار تصریح کرد: زمانی که جامعه کارگری از قدرت خرید کافی برخوردار و عرضه و تقاضا نیز با هم تناسب داشته باشند، خرید کارگر موجب رونق تولید خواهد شد؛ این در حالی است که کاهش درآمدهای کارگران نشان می‌دهد میزان مزد در کشور واقعی نیست.


وی با تاکید بر اینکه حداقل دستمزد آثار جدی بر رونق اقتصادی کشور دارد، ادامه داد: رکود در وضعی که عرضه و تقاضا با هم تناسبی نداشته باشند ایجاد می‌شود، بنابراین ارتقای بهره‌وری در کار از طریق تعیین دستمزد واقعی و در پی آن افرایش میزان خرید ایجاد می‌شود.


علی بیگی تاکید کرد: تا 10 اسفندماه هرگونه اظهارنظر درخصوص میزان افزایش حداقل دستمزدها چندان مورد تائید نخواهد بود، چرا که تعیین مزد علاوه بر نرخ تورم باید بر اساس نیازهای مسکن، بهداشت و درمان،‌ آموزش و... صورت گیرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: دستمزد
ارسال نظر
هلدینگ شایسته