دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1396 - 09:16
سرمربی تیم تکواندو در گفت‌و‌گو با آنا؛

به‌خاطر آبروی تیم ملی اسبقی را خط زدم/ دلیلی ندارد خودم را به کسی ثابت کنم

سرمربی تیم تکواندو گفت: اگر نیاز باشد انتخابی تیم ملی برگزار می کنیم و برای این کار هم نباید به کسی جواب پس بدهم.
کد خبر : 177287

مهدی بی‌باک سرمربی تیم ملی تکواندو در گفت وگو با خبرنگار آنا در مورد انتقادهایی که بهنام اسبقی پس از خط خوردن از ترکیب تیم ملی عنوان کرده بود، گفت: «‌‌صحبت‌های اسبقی برای من مهم نیست ملاک برای ما انتخاب نفرات آماده است و دلیلی هم ندارد خودم را به کسی ثابت کنم چرا که رزومه من برای همه مشخص است. از نظر من کسانی که آمادگی خوبی ندارند جایی در ترکیب تیم ملی ندارند و باید حذف می شدند چرا که پای آبروی تیم ملی و ایران در میان است. اسبقی هم تنها 20 روز با تیم تمرین کرده بود و از طرفی هم تغییر وزن داده بنابراین آمادگی بالایی نداشت و در تورنمنت یونان نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد به همین دلیل حذف شد تا بازیکن آماده‌تر که می‌تواند بهتر از آبروی تیم ملی و ایران در مسابقات جهانی دفاع کند به کره جنوبی اعزام شود.»


سرمربی تیم ملی ادامه داد: «صحبت‌های اسبقی در مورد تیم ملی و تبعیضی که به نظرش در تیم ملی وجود دارد به هیچ عنوان برای من مهم نیست اما من برای خود او متاسفم که به عنوان یک ورزشکار بااخلاق حالا اسیر این بد اخلاقی‌ها شده است. متاسفانه اسبقی همه چیز را فراموش کرده و یادش نمی‌آمد که قبل از عید به از من 20 روز مرخصی خواسته بود و با این‌که من مخالف بودم اما به او اجازه دادم و گفتم اگر کار شخصی دارد انجام دهد اما حالا برعکس این موضوع را مطرح می کند. او به جای اینکه به این مسائل اهمیت دهد و مدام خودش را با دیگران مقایسه کند بهتر است بر روی مسائل فنی تمرکز کند تا نتیجه بهتری به دست بیاورد.»


بی باک همچنین در واکنش به انتقادهایی که در مورد عدم برگزاری مسابقه انتخابی به او می کنند، اظهار کرد: «من مربی تیم ملی هستم و خودم به خوبی از شرایط تکواندوکاران مطلع هستم. اگر نیاز باشد انتخابی تیم ملی برگزار می‌کنم و برای این کار هم نباید به کسی جواب پس بدهم. در حال حاضر در مسابقات جهانی به احتمال زیاد ما در دو وزن انتخابی برگزار خواهیم کرد که تا قبل از 20 اردیبهشت هم آن را اعلام می کنیم.»


وی درباره رقابت‌های یونان و کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌ها گفت: «تورنمنت یونان فراتر از حد انتظار بود و ما فکر نمی‌کردیم که در این سطح بالا رقابت‌ها برگزار شود. کشورهایی مانند اسپانیا، ترکیه، روسیه و آذربایجان اغلب با تیم‌های اصلی خودشان به یونان آمده بودند و از همین روی رقابت سختی بین تکواندوکاران ایجاد شده بود.»


سرمربی تیم ملی تکواندو ادامه داد: «‌در خردادماه مسابقات جهانی پیش روی تیم ملی تکواندو است و قصدم این بود که در این مدت باقی مانده بازیکنان را محک بزنم که این اتفاق در تورنمنت یونان افتاد. در این رقابت‌ها اکثر تیم‌ها با قهرمانان جهان و المپیک خود شرکت کرده بودند به طوری که کار همه تیم ها سخت بود حتی خیلی از قهرمانان جهان دست خالی به کشورشان برگشتند.»


بی باک در ادامه به عملکرد ملی پوشان در این رقابت‌ها اشاره کرد و گفت: «تیم تکواندو مردان تنها در رده بزرگسالان در این تورنمنت شرکت کرد اما در پایان با چهار مدال طلا و یک برنز در مجموع همه رده‌های سنی (خردسالان، نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان) عنوان قهرمانی را کسب کرد از طرفی این مسابقات به ما کمک کرد تا به خوبی مشکلات فنی تیم را شناسایی کنیم و در این مدت باقی مانده تا مسابقات جهانی تلاش کنیم آنها را برطرف کنیم.»


سرمربی تیم ملی تکواندوی بزرگسالان درباره عملکرد سجاد مردانی در این مسابقات عنوان کرد: «‌‌‌در تکواندو همیشه مدعی هستیم که در همه اوزان پشتوانه سازی کرده‌ایم اما واقعا اینگونه نیست ما در سنگین وزن کمی دچار مشکل هستیم و یک رقیب جدی برای سجاد مردانی نداریم و به همین دلیل بود که او در مسابقات یونان با اینکه 6 امتیاز از حریفش جلو بود اما بازی را با باخت تمام کرد. در این رقابت‌ها دیگر ملی پوشان ما مانند حجی زواره به دلیل آسیب دیدگی به تشخیص من از دور مسابقات انصراف داد چرا که ممکن بود مصدومیتش تشدید شود اما مهدی خدابخشی انتظارات را برآورده نکرد چرا که ما توقع بیشتری از او داشتیم. دیگر ملی‌پوشان هم همگی جوان بودند و حضور در این تورنمنت سخت برای آنها تجربه خوبی بود چرا که آنها باید تفاوت مبارزه در یک میدان داخلی و یک تورنمنت سطح بالا را مشاهده می کردند که این مسابقات به آنها کمک زیادی کرد.»


بی‌باک همچنین در مورد ترکیب تیم‌ملی برای مسابقات جهانی گفت: «‌مسابقات جهانی بعد از المپیک مهمترین تورنمنت تکواندو است که 120 امتیاز دارد بنابراین از بین نفرات حاضر در اردو هشت نفر باید در ترکیب اصلی قرار بگیرند که سعی می کنیم بهترین باشند. ما چند روز دیگر جلسه داریم و در مورد ملی‌پوشان اعزامی به مسابقات جهانی تصمیم خواهیم کرد. به احتمال زیاد در یکی دو وزن مسابقه انتخابی برگزار می کنیم اما در حال حاضر کامران مردانی‌پور، هادی تیران ولی‌پور، سیاوش فخرایی، علیرضا علیاری و بهنام اسبقی از ترکیب تیم ملی خط خورده‌اند و با دیگر ملی پوشان در حال تمرین هستیم.»


وی در پایان گفت: «مسابقات یونان نشان داد کار بسیار سختی در کره جنوبی داریم. قرار است با عنوان قهرمانی در مسابقات جهانی شرکت کنیم که ان موضوع کار را برای ما سخت‌تر می‌کند. در طول تاریخ رقابت‌های جهانی تیم ملی ایران تاکنون دوبار عنوان قهرمانی را کسب کرده‌است که بار اول با هدایت مهماندوست بود و بار دوم هم که خودم عضو کادر فنی بودم، مقانلو توانست به این عنوان مهم دست پیدا کند. امیدوارم با این قهرمانی که در تورنمنت یونان به دست آورده‌ایم نتیجه قابل قبولی هم در کره جنوبی کسب کنیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته