دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1396 - 10:36
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از کمیسیون اقتصادی مجلس خواستار شد؛

مجلس به مناطق آزاد اجازه ریسک بدهد

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: لازم است برای بهبود وضعیت اقتصادی در مناطق آزاد، اجازه ریسک از سوی مجلس شورای اسلامی صادر شود تا تا یک منطقه واقعا آزاد شکل بگیرد و قطعا نتایج خوبی را مشاهد خواهیم کرد زیرا امروز عرصه رقابت، جهانی است.
کد خبر : 177233

به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابط عمومی سازمان مناطق آزاد، علی اصغر مونسان در حاشیه بازدید از پروژه های کیش گفت: قطار گردشگری منطقه آزاد کیش روی ریل مناسب قرار گرفته زیرا بر اساس طرح جامع در مسیری که برای این منطقه پیش بینی شده حرکت کرده ایم و لذا بر اساس چشم انداز تعیین شده و اهدافی که قانونگذار تدوین کرده ابتدا گردشگری و سپس تجارت مد نظر ما قرار گرفته است.


وی ادامه داد: در همین راستا در زمینه گردشگری اقدامات خوبی انجام شده زیرا از ساخت و سازهای بیهوده خارج شده ایم و به سمت پروژه های گردشگری و تفریحی رفته ایم.


وی افزود: رشد کیش در حالی است که حتی در شرایط سخت اقتصادی نیز آمارهای فزاینده بدون کاهش داشتیم.


مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: موضوع مهم دوم ایجاد در آمدهای خوب و پایدار است به این معنا که ما نه تنها هیچ سرمایه ای را نفروختیم تا هزینه جاری کنیم بلکه از پروژه های مسکونی با سودهای چند ده درصدی به سوی پروژه های گردشگری حرکت کرده ایم که کار بسیار سختی است اما به مدد تلاش مجموعه سازمان موفق به اجرای آن شده و امروز در آمدهای کیش پایدار شده اند.


مونسان با اشاره به رشد ارزش افزوده در کیش گفت: ما سعی کردیم که سرمایه را در کیش به ارزش افزوده بیشتر تبدیل کنیم به این معنا که حتی اگر زمینی در اختیار قرار گرفته تبدیل به سرمایه با ارزش افزوده بیشتر شده است.


وی در خصوص پروژه های عمرانی کیش اظهار کرد: تقریبا می شود گفت: در حوزه آب، برق، فاضلاب، بندر و فرودگاه این پروژه ها به پایان رسیده یا در حال اجرا است.


مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، خواستار تغییر و تسهیل در قوانین این مناطق شد و گفت: مساله اینجاست که قانون مناطق آزاد محدود کننده بوده و از سوی دیگر آنچه که در قانون آمده به درستی اجرا نمی شود زیرا همچنان بروکراسی اداری کشور بر قوانین ما سایه افکنده است


مونسان با بیان اینکه برای بهره برداری از مناطق آزاد در جهت توسعه اقتصادی کشور نیاز به تسهیل قوانین این مناطق است افزود: لازم است که کمی اجازه ریسک دهیم تا یک منطقه واقعا آزاد شکل گیرد، قطعا نتایج خوبی را شاهد خواهیم بود زیرا امروز عرصه رقابت، جهانی است.


وی ادامه داد: مساله اینجاست که وقتی یک سرمایه گذار خارجی می بیند که برای سرمایه گذاری در کیش، باید درگیر بروکراسی اداری شود، انصراف می دهد در واقع ما هیچ اهرمی برای حمایت از سرمایه گذار نداریم زیرا حتی برای سرمایه گذار خارجی نیز ما نیاز به اخذ مجوزهای داخل کشور داریم به همین خاطر فرصت ها را از دست می دهیم لذا امیدواریم که با اصلاح قانون شرایط بازتر شود.


مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش خاطر نشان کرد: اگر قوانین کیش آسان تر شود، به چشم اندازهای روشنی دست می یابیم و امروز با وجود برخی قوانین که مانند وزنه به پاهای ما بسته شده کار می کنیم اما رقبای ما کاملا آزاد فعالیت می کنند البته با همین اوصاف نیز رشد صادرات این منطقه طی این چهار سال نزدیک به 5 برابر شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته