دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1396 - 10:27

معاون هماهنگ کننده وزیر دفاع: رابطه مستقیمی میان استحکام بنیه سیاسی و اقتصادی وجود دارد

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تأکید بر لزوم تقویت قوای نظامی و دفاعی یک کشور، گفت: میان استحکام بنیه سیاسی و اقتصادی کشور با بنیه دفاعی آن رابطه مستقیمی برقرار است.
کد خبر : 177230

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سردار علیرضا تمیزی، معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز در مراسم تجدید میثاق ۲ هزار نفر از سربازان و جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح که به مناسبت نهمین جشنواره جوان سرباز برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره ۵۰ هزار شهید سرباز و به ویژه سربازان شهید مرزبانی سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: امروز به برکت نظام اسلامی و انقلاب شکوهمند ایران دل هزاران مسلمان در سراسر جهان شاد و فریاد عدالت‌خواهی آنها در دنیا طنین انداز است.


وی با بیان اینکه هر کشوری برای دفاع از تمامیت ارضی، استقلال و امنیت مرزهای خود نیازمند نیروهای مقتدر دفاعی است خاطرنشان کرد: نمی‌توان رابطه مستقیمی میان استحکام سیاسی و اقتصادی یک کشور با استحکام بنیه دفاعی آن را انکار کرد. تاریخ نشان داده است که به هر اندازه که نیروهای نظامی در بخش‌های مختلف اعم از تجهیزات و نیروی انسانی متخصص‌تر باشند، فکر تجاوز به مرزهای آن از جانب قوای بیگانه کمتر شده است.


رییس نهمین جشنواره علی‌اکبر در ادامه با تأکید بر اینکه سرباز از واژه‌های مقدس و مورد احترام است، گفت:‌ سرباز از جان، راحتی و آسایش خود می‌گذرد تا هم‌میهنانش در آسایش و امنیت باشند.


وی تأکید کرد: خدمت سربازی از کارهایی است که از اجر بالایی نزد خداوند برخوردار است.


سردار تمیزی با اشاره به برگزاری نهمین جشنواره جوان سرباز به بیان اهداف برگزاری این جشنواره پرداخت و ارتقای جایگاه و منزلت اجتماعی سربازان، افزایش روحیه کار و ایجاد انگیزه و توجه به ارزش‌های دینی و ملی را از جمله این اهداف برشمرد.


معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پایان اظهار کرد: همواره تلاش خواهیم کرد که با خلاقیت، ابتکار و تقویت قوای نظامی و نظم پذثیری و انضباط اجتماعی و همچنین دین‌مداری و مسئولیت پذیری برای سازندگی کشور و همچنین توسعه فرهنگ بسیجی سربازی فداکار باشیم و برای تأمین امنیت کشور از هیچ کوششی دریغ نکنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب