دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران؛

بنگاه‌های اقتصادی با هدف صادرات، استانداردسازی شود

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد: بازارهای همسایگان پیرامون کشورمان، میل و توان خریداری محصولات با کیفیت ایرانی را دارند بنابراین باید با هدف‌گذاری تولید صادراتگرا مختص به هر بازار، بنگاه های تولید کشور عارضه یابی و استاندارد سازی شوند تا پاسخگوی تامین نیاز بازارهای کشورهای هدف را داشته باشند.
کد خبر : 177205

سید حسین سلیمی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران درخصوص توانایی واحدهای صنعتی در بازپرداخت مطالبات بانک ها، به خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: کمبود نقدینگی، بازاریابی نادرست، عدم چرخش پول در سیستم مالی یک بنگاه در پروسه تولید تا فروش محصول به عنوان اصلی ترین عوامل ناتوانی در بازپرداخت تسهیلات و مطالبات بانکی به شمار می آید که بنگاه های تولیدی با آن دست به گریبان هستند.


وی ادامه داد: بانک های عامل در ارائه تسهیلات در شرایطی که خود آنها که دیگر دستی بر آتش دارند، باید با بنگاه های اقتصادی به صورت مهربانانه تری برخورد کنند، زیرا تصاحب بنگاه تولیدی توسط بانکی که تجربه ورود به حوزه های تولیدی را ندارد منجبر به سقوط بیشتر آن بنگاه در چاه گرفتاری ها می شود.


عضو کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران درخصوص پتانسیل های بخش های صنعتی نیز اشاره و تصریح کرد: بازارهای همسایگان پیرامون کشورمان، میل و توان خریداری محصولات با کیفیت ایرانی را دارند بنابراین باید با هدفگذاری تولید صادراتگرا مختص به هر بازار، بنگاه های تولید کشور عارضه یابی و استاندارد سازی شوند تا پاسخگوی تامین نیاز بازارهای کشورهای هدف را داشته باشند.


عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر آنکه گره بسیاری از مشکلات نبود حمایت های پشتیبانی از سوی مسئولین تصمیم گیر در کشور است، تاکید کرد: دولت و مجلس در امر صادرات، واردات و تولید به عنوان شاه بیت تصمیم گیری ها قرار دارند، اما باید به این نکته نیز اشاره کرد که حمایت تنها تخصیص تسهیلات نیست بلکه با کاهش تعرفه، هزینه های گمرکی، هزینه های حمل و نقل، بیمه و ... بنگاه های اقتصادی می توانند با شرایطی بهتر به فعالیت های تولیدی و صادراتی تمرکز کنند.


سلیمی از سوی دیگر نیاز کشور را شناسایی بازارهای هدف معرفی کرد و گفت: باید دولت به عنوان مادر اقتصاد، شناسایی بازارهای هدف بر اساس توانایی های تولیدی کشور را شناسایی کند تا بازرگانان و تولیدکنندگان با شناخت کافی و حداکثر قدرت در راستای ماندگاری در آن بازار، به کشورهای درنظر گرفته شده، ورود کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته