دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نمایش نمونه آثار برگزیده استاد حسین بهزاد در سعدآباد

به مناسبت بزرگداشت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه, نمایشگاهی با نام «نمونه آثار برگزیده استاد حسین بهزاد مینیاتور» در بیست و پنجمین نمایشگاه موزه سیار مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار می‌شود.
کد خبر : 17710

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی مجموعه سعدآباد، این نمایشگاه با هدف معرفی هر چه بیشتر موزه استاد حسین بهزاد بین علاقه‌مندان و مردم از تاریخ 27 اردیبهشت تا 2خرداد در فرهنگسرای ملل بر پا خواهد شد.


بنا بر این گزارش تعداد 25 اثر شامل آثار مولاژ و پوسترهای آثار استاد حسین بهزاد متعلق به موزه بهزاد به نمایش در خواهد آمد و با ارائه توضیحات کامل توسط راهنمای این موزه به بازدیدکنندگان و ارائه بروشور موزه بهزاد، بازدیدکنندگان می‌توانند با زندگی‌نامه سبک و آثار این هنرمند نام آور آشنا شوند.


این نمایشگاه که در راستای شعار شورای بین‌المللی موزه‌ها در سال 2015 با عنوان «موزه ها برای جامعه‌ای پایدار» برنامه‌ریزی شده است به معرفی موزه‌های دیگر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد نیز خواهد پرداخت.


در بخش دیگری از این نمایشگاه آثار شاخص موزه هنرهای زیبا در قالب موزه سیار به نمایش در خواهد آمد که شامل آثاری همانندسازی شده از نقاشان به نام قرن هفدهم تا قرن نوزدهم اروپا و آثاری از دوره صفویه و قاجاریه ایران است. آثاری سفالی نیز مربوط به کاخ موزه ملت که سفالینه‌های دوره اسلامی را معرفی می‌کند به نمایش گذاشته خواهد شد.


علاقه‌مندان می‌توانند در روزهای یاد شده از ساعت 9 صبح تا 20 از این نمایشگاه به نشانی بزرگراه آیت الله صدر ,بلوار قیطریه , از فرهنگسرای ملل بازدید کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته