دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اسناد گمرکی واردات یک محموله پوشاک منتشر شد + تصاویر

گمرک ایران با هدف شفاف سازی و تنویر افکار عمومی اسناد گمرکی یک محموله پوشاک را که طی روزهای گذشته به ظن قاچاق توقیف و خبرساز شده بود منتشر کرد .
کد خبر : 177083

به گزارش گروه اقتصادی آنا، گمرک ایران با انتشار این اسناد اعلام کرد شاید برای برخی باور اینکه با گمرک الکترونیک استعلام محموله ها در کمترین زمان ممکن صورت می گیرد و تعیین تکلیف می شود غیر قابل باور بوده اما هم اکنون با کمک گمرک الکترونیک تشخیص کالای قاچاق از غیر قاچاق در کمترین زمان ممکن فراهم شده است.


نکته دیگر اینکه با الکترونیکی شدن صدور پروانه های گمرکی احتمال هرگونه جعل و سوءاستفاده از اسناد گمرکی وجود نداشته و تمامی این فرایند ها کاملا به روش الکترونیکی صورت می پذیرد.


یادمان نرود اگر استعلام این محموله مثل گذشته به صورت دستی صورت می گرفت تا صحت و سقم اسناد کاغذی آن بررسی و قاچاق یا غیر قاچاق بودن آن تعیین تکلیف شود حداقل یک ماه زمان می برد و در این فاصله زمانی چقدر آبرو و حیثیت افراد مورد هجمه برخی رسانه ها قرار می گرفت!


نکته دیگر اینکه این شرکت، نماینده انحصاری محصولات پوشاک پریناتال ایتالیا با مجوز از وزارت صنعت و معدن و تجارت هست و اساسا زمانی که صرفا شخصی اینچنین نمایندگی داشته باشد نمی تواند خودش قاچاق کند.


گمرک ایران حق پیگیری قانونی پاره ای اتهامات از سوی برخی رسانه ها که صرفا مشغول دروغ پراکنی و اتهام زنی به سازمان های حاکمیتی همچون گمرک هستند را برای خود محفوظ می داند و متعاقبا اقدامات قانونی را به عمل خواهد آورد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته