دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1396 - 10:12
در گفت‌وگو با آنا؛

عباس ترابیان: صعود به فینال نتیجه بسیار بزرگی برای فوتبال ایران است/ فوتبال ساحلی ایران در دنیا شناخته شد

مسئول کمیته فوتبال ساحلی فدراسیون گفت: در جام جهانی خوشبین هستیم که در بین سه تیم برتر دنیا قرار بگیریم.
کد خبر : 177069

عباس ترابیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد درخشش ملی‌پوشان فوتبال ساحلی در جام جهانی و صعود به جمع 4 تیم برتر این رقابت‌ها گفت: «در جام جهانی 2017 یک سری از تیم‌ها به عنوان پدیده معرفی شدند و عملکرد خوبی داشتند. تیم‌هایی مثل ایتالیا و سوئیس پدیده‌های جام جهانی بودند و این مساله نشان می‌دهد که کشورهای دنیا به این رشته ورزشی اهمیت می‌دهند و در چند سال گذشته رشد چشمگیری داشتند. در این میان روندی که فوتبال ساحلی ایران در سال‌های گذشته طی کرد باعث افتخارآفرینی تیم ملی در جام جهانی شد.»


وی ادامه داد: «فوتبال ساحلی ما مانند فوتسال ظرفیت زیادی برای موفقیت در جام جهانی دارد. فوتبال ساحلی ایران در آسیا حرف اول را می‌زند و هدف ما شناخته شدن در دنیا بود که خوشبختانه به این هدف خودمان رسیدیم. در این مسابقات هم خوشبین هستیم که در بین 3 تیم برتر دنیا قرار بگیریم و در صورت صعود به فینال نتیجه بسیار بزرگی برای فوتبال ایران رقم خواهد خورد.»


مسئول کمیته فوتبال ساحلی فدراسیون در رابطه با تاهیتی که حریف نیمه نهایی ایران در جام جهانی است افزود: «تاهیتی در فوتبال ساحلی تیم قدرتمندی است. اما این تیم به صورت فصلی کار می‌کند و در بعضی از ایام سال نتایج خوبی می گیرند و گاهی اوقات هم موفق نیستند. ما در سال‌های گذسته با این تیم بازی کردیم و موفق شدیم آنها را شکست دهیم و امیدوارم در نیمه نهایی جام جهانی هم با شکست تاهیتی راهی فینال شویم.»


ترابیان در مورد اهدای پاداش فدراسیون فوتبال به ملی‌پوشان ساحلی گفت: «تاکنون گام بلندی در فوتبال ساحلی برداشته شد و در صورت صعود به فینال این موفقیت کامل می‌شود. قطعا فدراسیون فوتبال هم قدردان زحمات ملی‌پوشان است و پاداش خوبی برای موفقیت آنها در نظر می‌گیرد.»


وی در مورد آینده این رشته ورزشی در ایران افزود: «فوتبال ساحلی در ایران پتانسیل بالایی برای دیده شدن دارد. ما برای تقویت این رشته ورزشی باید در مرحله اول کادر فنی تیم ملی را تقویت کنیم و بعد از آن از جوانان بیشتری در ترکیب تیم ملی استفاده کنیم. ضمن اینکه پویاشدن لیگ فوتبال ساحلی می‌تواند کمک زیادی به رشد این رشته ورزشی در ایران بکند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته