دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1394 - 14:03

مرکز تحقیقات مدیریت و نوآوری در واحد بین‌الملل آیت‌الله آملی ایجاد می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی گفت: برای بررسی و ارائه چارچوب مناسب برای حمایت از طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه، مرکز تحقیقات مدیریت و نوآوری در واحد آیت الله آملی شکل خواهد گرفت.
کد خبر : 17696

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر فاضل لاریجانی با بیان اینکه مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در پرتو سیاست‌های جدید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اکنون وارد مرحله جدیدی از سیر تکامل خود شده است، تصریح کرد: از ویژگی های بارز این مرحله جدید کارآفرینی است.


لاریجانی با بیان اینکه دکتر میرزاده با ایجاد مرکز تحقیقات مدیریت و نوآوری موافقت کرده‌اند، اعلام کرد: این تحّول عظیم در مجموعۀ دانشگاه آزاد اسلامی که با محوریت نوآوری و خلاقیت شکل می‌گیرد، دانشگاه‌ها را با جامعه و نیازهای آن و نیز با صنعت و خدمات پیوند می‌دهد.


این استاد دانشگاه با بیان اینکه برای تحقق دانشگاه‌های کارآفرین بطور واقعی و نیز برای استمرار و زایش نوآوری بطور سیستماتیک و پایدار، تاکید کرد: لازم است ساختار واحدهای دانشگاهی به گونه‌ای تغییر یابد که تسهیل کننده و سوق دهنده امر نوآوری و خلاقیت باشند و نه برای ایجاد موانع عمل کنند.


وی ادامه داد: مفهوم نوآوری (Innovation) مفهومی گسترده است، می‌تواند شامل هم ایده‌های بزرگ و هم ایده‌های خرد، و ارائه روش جدید، اصلاح روش‌ها و یا چیدمان جدید از کشفیات قبلی باشد. آنچه که مهم است برای حل مشکلی از مشکلات یک شرکت، یک نهاد، سازمان و یا جامعه باشد.


لاریجانی با توجه به فرمول مشهور لوین (k. Lewin) و نیز با استفاده از مدلهای جدید، اظهار کرد: برای ایجاد محوریت نوآوری و خلاقیّت در یک دانشگاه (شرکت، سازمان و یا نهاد)، نیاز به تغییر در دیدگاه ذهنی افراد (Mind-Set) و نیز تغییر در محیط کار (Ecosystem) نسبت به این مهم است.


انتهای پیام/

برچسب ها: لاریجانی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته