دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 ارديبهشت 1396 - 09:34
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

افزایش 50 درصدی سرانه فضاهای ورزشی دانش‌آموزی/ استقبال دانش‌آموزان از فعالیت‌های تخصصی

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: طی چهار سال گذشته سرانه فضاهای ورزشی و حضور دانش آموزان در فعالیت‌های تخصصی ورزشی افزایش یافته است.
کد خبر : 176950

مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از افزایش 50 درصدی سرانه فضاهای ورزشی دانش‌آموزی در سال 95 نسبت به ابتدای سال 92 خبر داد و گفت: سرانه فضاهای ورزشی دانش‌آموزی در ابتدای سال 92، 0.24 متر مربع بود که خوشبختانه در اواخر سال 95 این میزان به 0.36 متر مربع رسیده است.


وی افزود: بیشتر فضاهای ایجاد شده فضاهای ورزشی روباز هستند زیرا ما به دلیل محدودیت در منابع مالی مجبور شدیم در فعالیت‌های عمرانی صرفا فضاهایی که پیشرفت بالای 60 درصد داشته‌‌اند را تکمیل و اگر در منطقه‌ای خیرین حضور داشتند فضایی را ایجاد کنیم بنابراین بیشتر تمرکز خود را برای ایجاد فضاهای ورزشی روباز دانش‌آموزی اختصاص دادیم.


حمیدی در ادامه از افزایش تعداد دانش‌آموزی در فعالیت‌های تخصصی ورزشی نیز خبر داد و گفت:‌ در سال 92-93 یک میلیون و 250 هزار دانش‌آموز در فعالیت‌های تخصصی ورزشی حضور داشتند که خوشبختانه با اقدامات انجام شده طی 4 سال اخیر و توجه به فعالیت‌های بدنی دانش‌آموزان این آمار به یک میلیون و 797 نفر سیده است.


حمیدی در ادامه تصریح کرد: یکی از اقدامات انجام شده برای افزایش فعالیت تخصصی ورزشی دانش‌آموزان افزایش ساعت درس تربیت بدنی برای دانش‌آموزان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم است.


معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش ایجاد حیاط پویا را یکی دیگر از اقدامات انجام شده در این خصوص دانست و گفت:‌ با اجرای طرح حیاط پویا فضاهای مدارس برای فعالیت دانش‌آموزان و تحرک آنها ارتقاء پیدا کرد که دانش‌آموزان علاوه‌بر داشتن فعالیت بیشتر از شادابی و نشاط بیشتری برخوردار شدند.


وی افزود:‌ ابلاغ طرح کانون برون مدرسه‌ای نیز یکی دیگر از اقداماتی بود که برای افزایش تعداد دانش‌آموزان در فعالیت‌های تخصصی ورزشی انجام شده که بر اساس آن مدارس باید در بعد از ظهرها (ساعات تعطیلی مدارس) و تابستان فضای مدرسه را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند تا آنها بتوانند از فضای موجود برای داشتن تحرک و ورزش استفاده کنند.


حمیدی یادآور شد: طرح مدرسه قهرمان نیز یکی دیگر از طرح‌های وزارت آموزش و پرورش بود که موجب افزایش 40 تا 50 درصدی حضور دانش‌آموزان در فعالیت‌های ورزشی شده است.


وی خاطر نشان کرد: ‌این طرح سال گذشته به صورت پایلوت در کشور انجام شده که خوشبختانه به دلیل استقبال زیاد دانش‌آموزان قرار است امسال این طرح در سطح کشور برگزار شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب