دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی کشور:

قیمت اراضی در شهرکهای صنعتی کشور افزایش نخواهد یافت

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی کشور گفت : قیمت اراضی در ۸۰ درصد شهرک‌های صنعتی کشور افزایش نخواهد یافت.
کد خبر : 176949

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا از ایسنا، علی یزدانی طی بازدید ازشهرکهای صنعتی لوشان و خرشک شهرستان رودبار و در نشست با جمعی از مسئولان شهرستان و صنعتگران با اشاره به عدم افزایش قیمت اراضی در ۸۰ درصد از شهرکهای صنعتی کشور گفت:در ۲۰ درصد شهرکها نیز اراضی براساس نرخ تورم محاسبه و به صنعتگران ۵ درصد وشرکتهای دانش بنیان ۱۰ تخفیف داده می شود.


وی در ادامه با بیان اینکه بازدید از ۵۰۰ ناحیه صنعتی در دستور کار ما قرار دارد اضافه کرد : هدف از این بازدیدها براساس برنامه ریزی های انجام شده در سازمان و تحقق بیانات مقام معظم رهبری در شعار سال، سیاستهای ریاست جمهوری و ستاد اقتصاد مقاومتی صورت می‌گیرد.


معاون وزیر صنعت معدن و تجارت افزود:در سفر سه روزه به گیلان از دو سوم شهرکهای صنعتی استان بازدید و مشکلاتشان را بررسی کرده و موانع بنگاه‌ها، کمبودهای زیرساختی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.


مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی کشور شهرک صنعتی لوشان را از شهرکهای قدیمی و مهم کشور عنوان کرد و گفت:در این شهرک قدیمی واحدهایی وجود دارند که تولیداتشان در کشور قابلیت رقابت دارند .


این مسئول اضافه شدن راه آهن، وجود بزرگراه، تصفیه خانه، فیبرنوری و...راازمزیتهای این شهرک دانست و خاطرنشان کرد :این شهرک باید ساماندهی وبه مبلمان آن توجه شود.


وی افزود:طی سه ماه آینده بخشی از مشکلات این شهرک رفع خواهد شد و دیگر موانع آن که نیاز به تفاهم با سازمانهای دیگر دارد نیز در دستور کار ما قرار می گیرد.


یزدانی با بیان اینکه آموزش یکی از رسالتهای اصلی ما است تصریح کرد:در این زمینه تا کنون بیش از ۱۶۰ هزارنفر درشهرکهای صنعتی کشور به صورت رایگان آموزش مدیریتی و مهارتی دیده اند .


وی افزود:در زمینه پژوهش برخی از هزینه‌های تحقیقاتی را می پردازیم وهمچنین ۵۰ درصد هزینه برای شرکت در نمایشگاههای داخلی،بخشی از هزینه های نمایشگاههای خارجی را متقبل می شویم.


یزدانی بابیان اینکه فضای کسب و کار در کشور بهبود یافته است بیان داشت:درسال گذشته ۴ هزارو ۳۱ قرارداد در کشور منعقد شد که ۷۳۰ قرار داد در ۵ روزپایانی سال بسته شد که این امر نشان از بهبود فضای کسب و کار در کشور دارد .


احمد علی شهیدی مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان گفت:شهرک صنعتی لوشان به عنوان یکی از اولین شهرکهای استان از این ظرفیت برخوردار است که می تواند از لحاظ زیست محیطی پذیرای صنایع غیر هوای پاک باشد .


وی افزود:در این شهرک ۲۰۰ هکتاری ۴۵ واحد تولیدی بهره بردار مستقر هستند که خوشبختانه از لحاظ امکانات زیر ساختی وامکانات زیر ساختی از وضعیت مطلوبی برخوردار است .


شهیدی بابیان اینکه امسال شاهد پویایی تولید واشتغال در استان خواهیم بود تصریح کرد:با اهتمامی که در مسعولان محترم استان وجود دارد وبرنامه ریزیهایی که در سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی کشور صورت گرفته است شاهد اتفاقات خوبی در صنعت گیلان خواهیم بود .


در ادامه این نشست مهندس انصاری معاون سیاسی امنیتی فرماندار رودبار نیز گفت:شهرستان رودبار سومین قطب صنعتی استان ورتبه اول معدن است که با توجه به پتانسیل های این شهرستان می یابد نواحی صنعتی توسعه یابد.


وی اضافه کرد:شهرک صنعتی لوشان قابلیت توسعه را دارد و می تواند در تولید واشتغال استان بسیار موثرند باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته