دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 ارديبهشت 1396 - 13:19

پارلمان بریتانیا منحل شد

به‌دنبال درخواست نخست‌وزیر بریتانیا برای برگزاری انتخابات پارلمانی جدید در 8 ژوئن (18 خرداد)، پارلمان بریتانیا به‌طور رسمی منحل شد و همه فعالیت‌های خود را متوقف کرد.
کد خبر : 176917

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از ایسنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد طبق قانون اساسی، پارلمان 25 روز کاری قبل از برگزاری یک انتخابات باید منحل شود و به‌دنبال آن قانونگذاران از هرگونه امتیاز به عنوان یکی از اعضای پارلمان محروم می‌شوند.


منحل شدن پارلمان پس از آن انجام شد که ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا برای آنکه در مذاکرات برای برگزیت از قدرت بیشتری برخوردار باشد دستور برگزاری یک انتخابات زودهنگام صادر کرد.


به همین منظور ترزا می روز گذشته (چهارشنبه) با ملکه الیزابت دیدار کرد.


در حال حاضر براساس تازه‌ترین نظرسنجی‌ها حزب محافظه کار بریتانیا به رهبری ترزا می با اختلاف زیادی از حزب اپوزیسیون کارگر پیشتاز است.


با وجود این، از موضع ترزا می برای شرکت نکردن در مناظره‌های تلویزیونی و اینکه اجازه داد تا تنها طرفداران وفادارش به نشست‌های کمپین انتخاباتی‌اش حضور پیدا کنند به شدت انتقاد شده است.


پس از انتخابات ملکه الیزابت فرد پیروز را فراخواهد خواند تا اختیار تشکیل کابینه را به‌طور قانونی به او بدهد و از او بخواهد تا به‌عنوان نخست‌وزیر، دولت تشکیل دهد.


پارلمان جدید بریتانیا 13 ژوئن (23 خرداد) یعنی زمانی که قانونگذاران یک رئیس جدید را انتخاب کنند، ‌تشکیل خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته