دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 ارديبهشت 1396 - 12:28

نشست کشورهای ضامن آتش بس آغاز شد/ تردید درباره مشارکت مخالفان سوری در آستانه 4

نشست سه‌جانبه کشورهای ضامن آتش بس در سوریه در حالی در پایتخت قزاقستان آغاز شده است که اظهارات ضد و نقیضی درباره مشارکت داشتن یا نداشتن مخالفان سوری در این دور از مذاکرات مطرح می‌شود.
کد خبر : 176899

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه العالم، الکساندر لاورنتیف، رئیس هیات روسیه در مذاکرات آستانه 4 گفت: «در یادداشت تفاهم بر سر ایجاد مناطق کم خطر در سوریه مبارزه با تروریست‌ها در آن مناطق به مخالفان مسلح سپرده شده است که کشورهای ضامن از آن‌ها حمایت می‌کنند.»


ایران، روسیه و ترکیه کشورهای ضامن آتش‌بس در سوریه به شمار می‌روند.


وزارت امور خارجه قزاقستان اعلام کرد جلسه عمومی برای بررسی اوضاع سوریه تا ساعاتی دیگر با مشارکت همه طرف‌ها ازجمله مخالفان سوری برگزار می‌شود. باوجود این، انور ژانیکف رئیس بخش مطبوعاتی وزارت امور خارجه قزاقستان گفت: «نمی‌توانیم مشارکت هیات مخالفان سوری را در چهارمین دور از مذاکرات آستانه برای حل بحران سوریه رد یا تایید کنیم.»


از روز گذشته (چهارشنبه) دور چهارم مذاکرات آستانه در پایتخت قزاقستان آغاز شده است. قرار است در این دور از مذاکرات بر سر پیشنهاد روسیه برای ایجاد چهار منطقه کم خطر در استان ادبی، شمال حمص، غوطه شرقی و جنوب سوریه تبادل نظر شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته