دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1394 - 14:11
معاون سیاسی وزیر کشور:

اگر عملکرد مدیری ضعیف باشد، قطعا عوض خواهد شد/ فعلا برنامه‌ای درباره تغییر استانداران نداریم

معاون سیاسی وزیر کشور درباره تغییر احتمالی استانداران اظهار کرد: ‌ما نمی‌گوییم تغییر نمی‌دهیم تغییر لازمه زندگی است و همیشه انجام می‌شود ولی اکنون تغییری در دستور کار نداریم.
کد خبر : 17688

محمدحسین مقیمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، افزود: ‌فقط استاندار استان مرکزی به تازگی منسوب شد چرا که بنده پیش از این استانداری آنجا را برعهده داشتم ولی به دلیل انتصابم در وزارت کشور مجبور شدم که آنجا را ترک کنم.


معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه درباره موضع گیری حسام‌الدین آشنا مبنی بر اینکه تعدادی از وزرا و استانداران باید تغییر کنند، گفت: ‌آقای آشنا نظر خودش را دارد وی مشاوره رئیس‌جمهوری است و می‌تواند اظهار نظر کند ولی استاندار را وزارت کشور انتخاب می‌کند و بعد دولت آن‌ها را تأیید می‌کند که فعلاً در این زمینه برنامه‌ای نداریم.


مقیمی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار آنا مبنی بر اینکه پیش از این رئیس‌جمهوری گفته بود که مدیرانی که پیام ۲۲ خرداد را دریافت نکرده‌اند، بهتر است از دولت جدا شوند، وزارت کشور در این زمینه چه اقدامی انجام داده است؟ گفت: ‌همه استانداران، استانداران دولت آقای روحانی هستند، اگر کسی عوض شود به خاطر عملکردش است. اگر عملکرد کسی ضعیف باشد قطعاً عوض خواهد شد فعلاً برنامه‌ای درباره تغییر استانداران نداریم.








همه استانداران، استانداران دولت آقای روحانی هستند، اگر کسی عوض شود به خاطر عملکردش است. اگر عملکرد کسی ضعیف باشد قطعاً عوض خواهد شد فعلاً برنامه‌ای درباره تغییر استانداران نداریم

وی ادامه داد: ‌سخنان رئیس جمهوری راجع به مدیرانی بود که در دولت حضور دارند و باید خودشان را با برنامه‌های دولت هماهنگ می‌کردند. با کسانی که با برنامه‌های دولت هماهنگ هستند مشکلی نداریم.


معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: ‌برنامه‌های دولت کار، فعالیت، تلاش، حل مشکلات اقتصادی مردم، حل مسئله اشتغال، فعال کردن واحدهای تولیدی و صنعتی، استفاده بهینه از امکانات در اختیار دولت و پاک‌دستی است، برخی جا‌ها ما مواجه با آلودگی هستیم که باید پاک شود. کارگزاران دولت که درست عمل می‌کنند باقی می‌مانند و اگر ضعف داشته باشند درباره آن‌ها تصمیم گیری خواهیم کرد.


مقیمی در ادامه درباره نظارت بر عملکرد استانداران اظهار کرد: ‌ همیشه برعملکرد استانداران نظارت می‌شود، در وزارت کشور دفتری به اسم رسیدگی به عملکرد استانداران داریم که مشاور وزیر کشور در رأس آن قرار دارد و دائم عملکرد استانداری‌ها و معاونان آن‌ها را رصد می‌کند. در حوزه‌های تخصصی و همچنین سیاسی عملکرد استانداران بررسی می‌شود.


وی درباره تعداد استعفا‌دهندگان در وزارت کشور گفت: حدود ۱۰ نفر از مدیران سیاسی در کل کشور استعفا داده‌اند.


معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه در پاسخ به پرسشی دیگر درباره بررسی گرایش‌های سیاسی استانداران در آستانه انتخابات گفت: ‌هیچ فردی در کشور نیست که گرایش سیاسی نداشته باشد اما این گرایش نباید در عملکرد دخالت داده شود.








حدود ۱۰ نفر از مدیران سیاسی در کل کشور استعفا داده‌اند

مقیمی افزود: وزیر کشور بخشنامه‌ای را تدوین کرده و به استانداران و مدیران سیاسی داده است که مدیران سیاسی در هیچ جلسه حزبی و در جلساتی که رنگ و بوی انتخاباتی دارند حضور پیدا نکنند. هر وقت خبری رسید که یکی از مدیران شرکت کرده تذکر دادیم و این سیاست کلی وزارت کشور است.


معاون سیاسی وزیر کشور در پایان درباره حضور برخی از فرمانداران در همایش‌هایی که با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری سابق برگزار می‌شود گفت: ‌فقط یک بار در یک مراسم یکی از فرمانداران شرکت کرد و آن هم به این دلیل بود که قبلا آقای احمدی‌نژاد مسئولیتی داشت.


مقیمی درباره اینکه آیا به آن فرماندار تذکر داده نشد؟خاطرنشان کرد: ‌حتماً به فرمانداران می‌گوییم که در همایش‌هایی که رنگ و بوی انتخاباتی دارد شرکت نکنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته