دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ساحلی: تصمیم گرفته‌ایم جزء ٤ تیم برتر دنیا باشیم

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران پس از کسب دو برد مقابل مکزیک و نیجریه و شکست در برابر ایتالیا، موفق شد خود را به مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی باهاما برساند.
کد خبر : 176866

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا از شرق، ایران در دو جام جهانی قبلی هم توانسته بود تا این مرحله پیشروی کند و حالا ساحلی‌بازان ایران می‌خواهند با عبور از سوئیس، برای اولین‌بار در جمع چهار کشور برتر دنیا قرار بگیرند. ایران بامداد فردا در شرایطی به مصاف سوئیس می‌رود که پیمان حسینی، دروازه‌بان ایران، باور دارد او و هم‌بازی‌هایش توانایی‌ شکست‌دادن این حریف را دارند.



ایران ابتدا مکزیک را برد، سپس به ایتالیا باخت و در نهایت با برد مقابل نیجریه در ضربات پنالتی صعود کرد. نظرت درباره سه بازی ایران در مرحله گروهی چیست؟
سطح جام جهانی همیشه بالاست؛ طبیعتا همه تیم‌ها با بهترین نفرات خود شرکت کردند و هدف‌شان این است که بهترین نتایج را بگیرند. بردن و نتیجه‌گرفتن در جام جهانی کار آسانی نیست و ما سه بازی سخت در مرحله گروهی داشتیم. در این‌گونه تورنمنت‌ها، همیشه بازی‌های اول حساسیت خودش را دارد و طبیعتا بازی اول ما با مکزیک خیلی حساس بود. در بازی دوم، با ایتالیا که یکی از بهترین‌های دنیا است، بازی داشتیم که دیدار سختی بود. باخت به ایتالیا هم باعث شد تا بازی آخر ما با نیجریه دیدار حساسی بشود. یک مقدار حساسیت‌ها کیفیت بازی را پایین می‌آورد.
تصور می‌شد بازی با نیجریه دیدار سختی برای ایران نشود؛ اما کار گره خورد و به ضربات پنالتی کشید. وقتی نوبت پنالتی‌ها شد، خطر حذف‌شدن را احساس نکردید؟
به خاطر شرایط جدول، حساسیت بازی خیلی بالا بود. تیم برنده راهی دور بعدی می‌شد و تیم بازنده حذف می‌شد. طبیعی است در این شرایط نشود آن بازی همیشگی را ارائه کرد. برای ضربات پنالتی خیلی استرس داشتیم و به ما فشار آمد. خدا را شکر که استرس‌ها را کنترل کردیم و بازی را بردیم.
در نیمه‌نهایی با سوئیس بازی داریم؛ چه شناختی از سوئیس دارید؟
سوئیس فوتبال ساحلی را خیلی خوب بلد است و تیم باتجربه‌ای است؛ یکی از تیم‌های قدیمی این رشته محسوب می‌شود. بازی با سوئیس قطعا دیدار دشواری است؛ اما ما تصمیم گرفتیم هر تیمی را که در این مرحله جلویمان قرار بگیرد، ببریم و جزء چهار تیم برتر جام قرار بگیریم.
تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در ادوار گذشته دو بار به این مرحله (یک‌چهارم نهایی) رسیده؛ اما تا‌به‌حال به نیمه‌نهایی صعود نکرده است؛ چقدر امیدوارید این طلسم در بازی با سوئیس شکسته شود؟
ما تاحالا به نیمه‌نهایی نرسیده‌ایم؛ اما این‌بار هدفمان این است که به جمع چهار تیم برتر برسیم و با مدالی خوش‌رنگ برگردیم. از همان ابتدا با همین هدف به باهاما آمدیم. تیم بسیار خوبی داریم و کاملا آماده‌ایم. تمام سعی‌مان را می‌کنیم تا به نیمه‌نهایی برسیم.
یکی از نکات جالب بازی‌های گروهی، گل‌زنی شما در دیدار افتتاحیه مقابل مکزیک بود. گل اول جام جهانی به نام دروازه‌بان ایران ثبت شد. درباره گلت کمی صحبت کن...
در فوتبال ساحلی وظیفه دروازه‌بان است که به تیم اضافه بشود و این موضوع جزء برنامه‌های تاکتیکی تیم است. گل‌زنی من اتفاق مهمی بود و خدا را شکر که نتیجه به سود ایران رقم خورد.
شما یکی از بازیکنان باتجربه ایران محسوب می‌شوید، نظرت درباره این جام جهانی و میزبانی باهاما چیست؟
جام جهانی باکیفیتی است؛ در جام‌هایی که من دیده‌ام، باکیفیت‌ترین جام جهانی است. میزبانی باهاما مطلوب است و همه چیز زیر نظر فیفا و کمیته فوتبال ساحلی فیفا به صورت حرفه‌ای مدیریت می‌شود. باهاما خیلی خوب مسابقات را سازماندهی کرده است. باید از حامیان مالی فوتبال ساحلی تشکر کرد. ما امیدواریم با یک مدال خوش‌رنگ از باهاما به ایران برگردیم.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته