دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 ارديبهشت 1396 - 11:08

دیدار عبدالفتاح سیسی با ولیعهد امارات

رئیس‌جمهوری مصر و ولیعهد امارات در دیداری که در پایتخت امارات برگزار شد درباره موضوعات مختلف ازجمله مبارزه با تروریسم و مداخلات نیروهای خارجی گفت‌وگو کردند.
کد خبر : 176851

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری روسیاالیوم، تلویزیون مصر به‌نقل از علاء یوسف، سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری این کشور گزارش کرد: «محمد بن زاید آل نهیان در دیدار با عبدالفتاح سیسی بر موضع ثابت امارات در کمک به مصر در همه زمینه‌ها با هدف تحقق آرمان‌های ملت مصر برای رسیدن به ثبات و توسعه تاکید کرد.»


ولیعهد ابوظبی ثبات در مصر را مایه ثبات در منطقه عنوان و بر عمق استراتژیک و تاریخی روابط دو کشور در جهان عرب تاکید کرد و سفر عبدالفتاح سیسی را به امارات بیانگر ماهیت روابط میان دو کشور و عامل هماهنگی مستمر میان دو کشور دوست خواند.


محمد بن زاید در دیدار با سیسی درباره توسعه روابط دوستانه و تقویت آن در همه موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی به گفت‌وگو پرداخت.


از سوی دیگر سیسی بر اهمیت ادامه همکاری‌ها در راستای توسعه روابط دوجانبه تاکید کرد و گفت: «در زمان کنونی خطرات زیادی همه کشورهای عربی را تهدید می‌کند که نیازمند تلاش بیشتر این کشورها برای تقویت امنیت ملی است.»


علاء یوسف تصریح کرد:‌ «سیسی و محمد بن زاید همچنین درباره تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و اوضاع در سوریه، یمن و لیبی و خطراتی که کشورهای عربی را تهدید می‌کند تبادل نظر کردند.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته