دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 ارديبهشت 1396 - 10:40
وزیر علوم در حاشیه همایش ملی آموزش عالی:

واحدهای درسی متناسب با نیازهای منطقه‌ای تدوین می‌شود/ لزوم کاربردی‌شدن رساله‌های دانشجویان دکتری

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ماموریت‌دادن به 30 دانشگاه‌ سطح یک و دو کشور برای تدوین واحدهای متناسب با نیازهای منطقه‌ای و کارآفرینی خبر داد.
کد خبر : 176834

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر محمد فرهادی در حاشیه دومین همایش ملی آموزش عالی که از صبح امروز در دانشگاه تهران آغاز شده است، در جمع خبرنگاران درباره مسموم‌شدن 109 دانشجوی دانشکده فنی شهید‌باهنر شیراز گفت:‌ «من تا شب گذشته پیگیر این موضوع بودم و بحمد‌لله حال همه دانشجویان مسموم‌شده خوب است و همگی درمان شده‌اند. علت مسمومیت دانشجویان یا به خاطر غذای خوابگاه بوده است یا اینکه دانشجویان از همدیگر گرفته‌اند.»


او درباره بازنگری رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها نیز گفت:‌ «تاکنون 834 رشته بازنگری یا تازه راه‌اندازی شده‌اند. از این بین 71 رشته بین‌رشته‌ای هستند؛ در این رشته‌ها عمدتا آموزش‌های مهارتی نیز دیده شده است. همچنین درباره ارتباط با جامعه و صنعت و کشاورزی نیز برنامه‌هایی در نظر گرفته‌ایم.»


وزیر علوم ادامه داد: «30 دانشگاه سطح 1 و 2 ماموریت پیدا کرده‌اند تا واحدهای درسی جدید را بر‌اساس نیازهای منطقه‌ای و کارآفرینی و ماموریت‌گرایی تدوین کنند. ما به دنبال جهت‌دار کردن پایان‌نامه‌های و رساله‌‌های دوره‌های تحصیلات تکمیل هستیم تا کاربردی‌تر و عملی‌تر شوند، سامانه ساعت را نیز راه‌اندازی کرده‌ایم که در عرضه و تقاضای پژوهش فعال است.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب