دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 ارديبهشت 1396 - 16:41
رئیس سما مشهد:

توجه جدی به مدارس کارآفرین و مهارت‌محور از استراتژی‌های مهم سما مشهد است

معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما مشهد، توجه جدی به مدارس کارآفرین و مهارت‌محور را یکی از استراتژی‌های مهم سما مشهد عنوان کرد.
کد خبر : 176759

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر محمدرضا ناصری در جلسه معارفه مسئول حراست مرکز آموزشی و فرهنگی سما مشهد که با حضور مدیر کل حراست سازمان سما در آموزشکده سما مشهد برگزار شد با ارائه آخرین آمار دانش‌آموزی و دانشجویی سما گفت: «سما اکنون دارای 677 مدرسه در سطح کشور است که از این تعداد 48 مدرسه در استان خراسان رضوی فعال است.»


دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان خراسان رضوی ادامه داد: «اکنون 72 هزار و 607 دانش‌آموز سما در کشور تحصیل می‌کنند که از این تعداد 7 هزار و 428 دانش‌آموز معادل 10 درصد کل کشور در مدارس سما استان خراسان رضوی مشغول تحصیل هستند و در مشهد نسبت به سال گذشته، با احتساب آمار دانش‌آموزان بسته حمایتی، 26 درصد رشد دانش‌آموزی داشته‌ایم.»


وی با بیان اینکه اکنون یکصد هزار و 620 دانشجو در 140 آموزشکده فنی و حرفه‌ای سما تحصیل می‌کنند، اظهار کرد: «از این تعداد 5419 دانشجو در آموزشکده‌های سما در استان خراسان رضوی مشغول تحصیل هستند.»


ناصری نظارت چندجانبه مدارس سما از سوی سه ارگان دانشگاه آزاد، آموزش و پرورش و سازمان سما را یکی از ویژگی‌ها و نقطه قوت مدارس سما در مقایسه با مدارس رقیب دانست و اظهار کرد: «آزمون‌های هماهنگ تشریحی، برگزاری مسابقات قرآنی طرح قدس، طرح مفاخر ادبی، طرح خلاقیت، طرح الکترونیکی جامع سلامت و توجه جدی به پژوهش، از جمله وجوه تمایز مدارس سما با سایر مدارس است.»


این مسئول دانشگاهی گفت: «مهارت در دستیابی مدیران ما به برنامه‌های مدارس رقیب، تعاملات اجتماعی دانش‌آموزان، مهارت در یادگیری دانش‌آموزان با ابزار رسانه‌ای، مهارت در شناسایی و درک فرصت‌ها، مهارت در کسب درآمد با راه‌اندازی بازارچه‌های دانش‌آموزی و مشارکت‌دهی دانش‌آموزان در برنامه‌های مدارس با نگاه مسئولیت‌پذیری آنان و اعتماد به نفس و خودباوری، از جمله استراتژی‌های ما در حوزه کارآفرینی و مهارت محوری است.»


در این جلسه امیر بنائیان به عنوان مسئول حراست مرکز آموزشی و فرهنگی سما مشهد معرفی شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته