دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با انجام پژوهشی در کاراکترشناسی آثار اکبر رادی:

کتاب طرح انسان‌­واره­ مشوش در آشوب صحنه­ مدرنیسم و سنت منتشرشد

کتاب طرح انسان‌­واره­ مشوش در آشوب صحنه­ مدرنیسم و سنت (پژوهشی در کاراکترشناسی آثار اکبر رادی بر اساس تقابل در مفهوم سنت و مدرنیسم)نوشته­ یوسف فخرایی توسط نشر فرهنگ ایلیا نشر منتشر شد.
کد خبر : 176641

به گزارش گروه فرهنگی آنا از روابط عمومی بنیاد اکبر رادی، کتاب طرح انسان­‌واره­ مشوش در آشوب صحنه­ مدرنیسم و سنت (پژوهشی در کاراکترشناسی آثار اکبر رادی بر اساس تقابل در مفهوم سنت و مدرنیسم) با بخش­هایی با عناوین دوپارگی وجود، نبرد سرنوشت، زیبایی­‌شناسی تعهد، طرح انسان­‌واره­ مشوش، کاراکترهای سنتی. ویژگی­های کلی، کاراکترهای سنتی قوی مانع، کاراکترهای سنتی قوی تضعیف­ شده، کاراکترهای سنتی قوی شریر و بی­‌ریشه، با حس خلا درونی، کاراکتر سنتی ناتوان، عقیم و هیچ­‌شده، کاراکتر روشن­فکر فعال. ویژگی­های کلی، کاراکتر روشن­فکر فعال شکست­‌خورده، کاراکتر روشن­فکر فعال تأثیرگذار و پویا، کاراکتر روشن­فکر عقیم. ویژگی­های کلی، کاراکتر روشن­فکر عقیم، ناتوان و درمانده، کاراکتر روشن­فکر عقیم مانع و ویرانگر. ویژگی­ های کلی، کاراکتر روشن­فکر عقیم مانع و ویرانگر، کاراکتر روشن­فکر عقیم تحول­ یافته، پایان­نگار متون مستقل و واپسین کلام به همراه فهرست منابع منتشر شده ­است.


بر اساس این گزارش، در پشت جلد این کتاب آمده‌­است: رادی همواره نگاهی دردناک به گذشته دارد و نگاهی بیمناک به ما، به آینده. رادی بر این بستر ناآرام است که می­ خواهد درام خود را از عدالت، روشنایی و عشق سرشار کند و طرح انسان مشوشی را بریزد که سرانجام بتواند جان باشکوه درام را با ضربان­های دراماتیک رمین هماهنگ کند.


این کتاب، تحلیلی است از نمایشنامه ­های رادی که مولف آن کوشیده است با رویکردی ویژه که در متن معرفی شده­ است، کاراکترهای آثار رادی را واکاوی کند و برخی مفاهیم آن­ها را با خواننده­ نمایش­نامه­ های وی در میان بگذارد.


کتاب طرح انسان­‌واره­ مشوش در آشوب صحنه­ مدرنیسم و سنت نوشته­ یوسف فخرایی با حمایت حوزه­ هنری گیلان با شمارگان 1000 نسخه در 120 صفحه­ قطع رقعی با طراحی جلد وحید باقری به قیمت 8000 تومان توسط نشر فرهنگ ایلیا در دسترس علاقه­ مندان قرارگرفته­است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته