دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی:

مسابقه دانش‌آموزی نور «نخبه پروری» را ترویج می‌دهد

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: مسابقه دانش‌آموزی نور؛ گرامیداشت پروفسور جکی یینگ، نخبه پروری را در بین دانش‌آموزان ترویج می‌دهد و بی‌شک در افزایش خلاقیت و نوآوری دانش‌آموزان نتیجه بخش است.
کد خبر : 176640

محمدمهدی زاهدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا گفت: شاید ایده دانش‌آموزان در آثار ارسالی به مسابقه دانش‌آموزی نور، چندان ارزش علمی نداشته باشد اما این پدیده امری طبیعی بوده و نباید از دانش‌آموزان در این سنین توقع تحول در علوم را داشته باشیم اما آنچه اهمیت دارد ابتکار عمل آنها و موفقیت در عرصه‌های دیگر است که برخی از آنان موفق به کسب مقام در بخش دانش‌آموزی جشنواره بین‌المللی خوارزمی شده‌اند.


وی ادامه داد: جایزه مصطفی (ص) به خوبی فراگیر و در سطح جهان شناخته شده که موجب افتخار ما به عنوان پایه‌گذار نوبل اسلامی است.


رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، افزود: جایزه مصطفی (ص) با هدف ایجاد ارتباط مناسب بین دانشمندان جهان اسلام ایجاد شده که در چند شاخه علمی توانسته موفق عمل کند.


وی تصریح کرد: سطح بالای جایزه مصطفی (ص) رقابت را حساس و تنگاتنگ کرده و جایزه نفیسی که برای افراد برتر در نظر گرفته شده است انگیزه آنان را بیشتر می‌کند.


رنیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به سطح علمی بالای این مسابقات، ادامه داد: با برگزاری این مسابقات، نخبگان سطح عالی جهان اسلام شناسایی شده و به این وسیله پل ارتباطی بین دانشمندان برقرار می‌شود. این ارتباطات ضمن اینکه موجب رفعت جایگاه اسلام می‌شود، می‌تواند کمک به رفع مشکلات علمی و پژوهشی در بخش‌های تعریف شده همانند بیوتکنولوژی و نانو کند.


وی با اشاره به اینکه جایزه مصطفی (ص) موجب اتحاد علمی دانشمندان جهان اسلام می‌شود، اظهار کرد: اتحاد علمی موجب افزایش قدرت مسلمانان می‌شود و افزایش قدرت علمی از ایده تا بازار می‌تواند استقلال کشور و به تبع آن وحدت با دیگر کشورها در بازه زمانی طولانی مدت را تضمین کند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته