دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 ارديبهشت 1396 - 10:55

سما رشت؛ از برگزاری جشن عبادت دانش‌آموزان تا استقبال از معلمان با گل

آیین جشن عبادت دانش‌آموزان دبستان دختران سما واحد رشت در میان شور و شعف دانش‌آموزان و اولیای آنان با شکوه و معنویت هر چه تمام برگزار شد.
کد خبر : 176556

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما گیلان در جمع دانش آموزان مکلف دبستان دختران سما رشت با بیان انکه جشن تکلیف یک خاطره شیرین تربیتی و معنوی است، اظهار کرد: «ما با جشن تکلیف نعمت های خدا را گرامی می داریم و این روز بزرگ را که در آن به سن تکلیف رسیده ام به عنوان یک روز پرشکوه و خاطره اى به یادماندنى به یاد مى سپاریم.»


دکتر رحمت علی صابری حقایق گفت: «در این روز ما خوشحالیم که خواسته‌ها و دستورهاى خداوند را اطاعت می‌کنیم تا بنده شایسته او به حساب آییم و چه افتخارى از این بالاتر.»


صابری افزود: «ما براى هر عید یا هر مناسبت خوب که از طرف پروردگار، نعمتى به ما رسیده باشد، جشن مى‌گیریم تا سپاسگزارى و شکر و شادى خودمان را نشان دهیم، به تکلیف رسیدن، یک عید به حساب مى آید.»


در این مراسم دختران دانش آموز مکلف پس از عبور از زیر قرآن مجید به عنوان یگانه کتاب سعادت بخش بشری، وارد جایگاه مراسم شدند و در مکان هایی که برای آنها پیش بینی شده بود، استقرار یافتند.


ادامه مراسم با قرائت پیمان‌نامه صورت گرفت. اجرای سرود، اهدای جوایز قرآنی و تاجگذاری نمادین از دیگر برنامه های این آیین معنوی بود. در پایان همه دانش آموزان اولین نماز واجب خودرا به جماعت اقامه کردند.


دانش آموزان مدارس سما واحد رشت با گل به استقبال معلمان خود رفتند



به مناسبت گرامیداشت مقام معلم دانش اموزان مدارس سما واحد رشت با برپایی جشن و سرور در مدارس از زحمات معلمان خود تجلیل کردند.


در این مراسم دانش آموزان با خواندن سرود های در وصف معلم به استقبال معلمان خود رفتند و از ایشان به خاطر تلاش و کوشش آنان سپاسگزاری کردند.


دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما گیلان با حضور در مدارس سما واحد رشت و دیدار با معلمان و مربیان این روز را به آنان تبریک گفت.


دکتر رحمت علی صابری حقایق در حاشیه این مراسم با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت مقام معلم با بیان اینکه معلمی شغل و حرفه نیست، بلکه ذوق و هنر توانمندی است اظهار کرد: «بر اساس آموزه های دینی، آموختن دانش به دیگران، آثار معنوی ماندگاری برای آموزگار در پی خواهد داشت.»


صابری حقایق افزود: «معلم موفق کسی است که به اطلاعات پیشین خود بسنده نکرده، با فراگیری همیشگی دانش، در شکوفایی علمی دانش آموزان خود نقش مهمی ایفا کند.»


وی گفت: «تعلیم و تربیت انسان‌ها، پاداش فراوانی به همراه دارد و کسانی که خالصانه به امر تعلیم مشغولند، از چنین پاداشی بی‌نصیب نخواهند بود.»


انتهای پیام/

برچسب ها: سما رشت سما گیلان
ارسال نظر
قالیشویی ادیب