دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 ارديبهشت 1396 - 09:46

سربازان بریتانیایی وارد سودان جنوبی شدند

دفتر سازمان ملل متحد در سودان جنوبی شب گذشته (سه‌شنبه) اعلام کرد ده‌ها نفر از سربازان بریتانیایی وارد پایتخت سودان جنوبی شدند.
کد خبر : 176533

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه اسکای‌نیوز عربی، دفتر سازمان ملل متحد در سودان جنوبی اعلام کرد ده‌ها نفر از سربازان بریتانیایی با هدف ارائه کمک‌های مهندسی و پزشکی به این دفتر و کمک به تسهیل ارسال کمک‌های بشردوستانه وارد جوبا شدند.


در بیانیه دفتر سازمان ملل متحد در سودان جنوبی آمده است:‌ «مهندسان بریتانیایی به انجام وظیفه در اردوگاه‌های سازمان ملل متحد مشغول می‌شوند تا اوضاع را برای بهبود زندگی، امنیت و بهداشت فراهم کنند. علاوه بر این، این نیروها در ایجاد یک لنگرگاه بر روی رود نیل و یک باند فرود بالگرد کمک خواهند کرد.»


سودان جنوبی از سال 2013 و تنها دو سال پس از استقلالش از سودان وارد جنگ داخلی شده است. تاکنون بیش از 3 میلیون نفر از مجموع 12 میلیون ساکن این کشور از منازلشان فرار کرده‌اند.


رویترز به‌نقل از وزارت دفاع بریتانیا گزارش کرد 35 سرباز با هدف تقویت حضور نیروهای بریتانیایی در سودان جنوبی وارد جوبا شده‌اند. پیشتر 200 نظامی بریتانیایی در این کشور مستقر بوده‌اند و بریتانیا قصد دارد این میزان را تا ماه‌های آتی به 400 نظامی برساند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته