دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1394 - 12:17

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری: همه خدمات دولتی به دفا‌تر پیشخوان واگذار می‌شود

معاون اجرایی رئیس جمهور پیش‌بینی کرد در آینده‌ای نه چندان دور همه خدمات دولتی قابل احصا به دفا‌تر پیشخوان دولت واگذار شود.
کد خبر : 17650

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، محمد شریعتمداری در سومین همایش ملی دفا‌تر پیشخوان خدمات دولتی با تاکید بر اینکه فناوری یکی از ابزارهای مهم برای رویارویی با چالش‌های اصلی جامعه در حال جهانی شدن است، گفت: در حال حاضر نوآوری به عنوان یکی از اصلی‌ترین ابزارهای جامعه بشری برای ایجاد رفاه بیشتر از طریق بهره‌برداری و استفاده از سرمایه‌های اندک و متوسط به شمار می‌آید.


وی افزود: در شرایط فعلی نوآوری می‌تواند نظام‌های اقتصادی جهانی را متحول کند و در مسیرهای جدیدی قرار دهد.


او با بیان اینکه در عصر فعلی که رقابت حرف اول را می‌زند هیچ یک از دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی نمی‌تواند از نوآوری و استفاده فناوری‌های جدید به دور باشند، ادامه داد: در دوره وزارت بنده در وزارتخانه بازرگانی قدم‌های خوبی با همکاری بانک‌ها و موسسات مالی برای توسعه هر چه بیشتر تجارت الترونیک برداشته شد که این گام‌ها پس از روی کار آمدن وزیر بعد از من کمی کند شد.


وی افزود: پس از دوره وزارت بنده دولت و وزیر بعدی با تلقی اینکه تجارت الکترونیک یک مقوله فانتزی در کشور است، عملا موجب به تاخیر افتادن اجرای طرح‌های الکترونیکی شدن دولت و تجارت الکترونیک شدند.


شریعت‌مداری ادامه داد: این نگرش و طرز تلقی موجب شد تمامی طرح‌های مربوط به الکترونیکی شدن فعالیت‌های اقتصادی و تجاری کشور با سه تا چهار سال تاخیر انجام شود.


وی افزود: یکی از مشکلات فعلی توسعه دفا‌تر پیشخوان این است که تمام کار‌ها و خدمات تعریف شده برای این دفا‌تر به طور کامل در محل این دفا‌تر صورت نمی‌گیرد که این مورد باید در مصوبه مربوط به توسعه دفا‌تر پیشخوان اصلاح شود.


معاون اجرایی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دفا‌تر پیشخوان به خوبی می‌تواند از عهده وظیفه کاهش تصدی‌گری دولت برآیند، گفت: با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته و نیز اجرای مصوبه دولت برای توسعه کیفی دفا‌تر پیشخوان، ابزار‌ها و لوازم مورد نیاز آن تهیه و فراهم شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته