دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1394 - 11:39

سیمور هرش: آمریکا درباره کشته شدن بن‌لادن دروغ گفته است

نویسنده و روزنامه‌نگار مشهور آمریکایی در مقاله‌ای اعلام کرد که روایت دولت اوباما درباره کشته شدن سرکرده سابق گروه تروریستی القاعده غلط و دارای ابهام بوده است.
کد خبر : 17643

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری آنا، سیمور هرش در این مقاله که در پایگاه خبری هیل منتشر شده است، آورده است: اوباما آمریکایی‌ها را درباره کشته‌شدن بن‌لادن فریب داده و روایت خود را از این واقعه بیان کرده است. در واقع مقامات نظامی و امنیتی آمریکا نیز مجبور شده‌اند خود را با روایت اوباما درباره این عملیات تطبیق دهند.


هرش در بخش دیگری از این مقاله می‌نویسد: دروغگویی در سطح بالا به همراه استفاده از زندان‌های مخفی، حملات پهپادها، عملیات شبانه نیروهای ویژه، سرپیچی از زنجیره دستورها و تلاش برای خلاص شدن از مخالفان احتمالی، همچنان به عنوان یک دستورالعمل در میان مقامات آمریکایی باقی مانده است.


در ادامه این مقاله که منبع آن یک مقام بازنشسته ارشد نهادهای اطلاعاتی در آمریکاست، آمده است: دولت پاکستان از گزارش‌ها و اطلاعات اولیه به‌دست آمده درباره حضور بن‌لادن در ابوت‌آباد آگاهی داشته و نقش فعالی در تایید و اجرای عملیات کشتن بن‌لادن ایفا کرده است.


هرش در ادامه به نقل از منبع ناشناس خود می‌افزاید: دولت اوباما در ابتدا با اینکه اعلام شود بن‌لادن در حمله پهپادها و نه در تیراندازی نیروهای ویژه کشته شده است، موافقت کرده بود، اما سخنرانی اوباما در این‌باره با عجله انجام شد. حقیقت این است که برای انجام این عملیات با مقامات پاکستان توافق شد و آنان از این عملیات آگاه بودند اما پس از آنکه شرایط به گونه‌ای که باید پیش نرفت، مقامات آمریکا مجبور شدند روایت جدیدی برای این مسئله دست و پا کنند.


وی در بخش دیگری از مقاله خود اوباما را به اغراق در ارائه جزئیات کشته شدن بن‌لادن متهم کرده و آورده است: اوباما سعی کرد با ارائه جزئیات و زینت دادن به آن، خطر القاعده را بسیار بیشتر از آنچه بود نشان دهد. این در شرایطی است که در گزارش مربوط به این واقعه دروغ‌های بسیاری از جمله ناآگاهی مقامات اطلاعاتی پاکستان مطرح شد و این در شرایطی است که مقامات پاکستان از این عملیات آگاه بودند.


در پی انتشار این مقاله، کاخ سفید در بیانیه‌ای آن را بی‌اساس دانسته و به طور کامل رد کرده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: بن لادن آمریکا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته