دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 ارديبهشت 1396 - 16:23

حمایت ترکیه از ایجاد «مناطق کم‌خطر» در سوریه

وزارت امور خارجه ترکیه حمایت خود را از پیشنهاد روسیه درباره ایجاد مناطق ویژه کم خطر در سوریه اعلام و ابراز امیدواری کرد به واقعیت نزدیک شود.
کد خبر : 176417

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری روسیاالیوم، وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد پیشنهادهای روسیه قرار است در دیدار میان رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه که فردا (چهارشنبه) در شهر سوجی انجام می‌شود، بررسی شوند.


مصطفی یورلاکول، معاون بخش امور سوریه وزارت امور خارجه ترکیه گفت:‌ «موضوع سوریه بخش مهمی از گفت‌وگوی دو رئیس‌جمهوری است. دو طرف در این دیدار به بررسی موضوع تثبیت آتش‌بس، وضعیت زندانیان و مین‌روبی خواهند پرداخت.»


وی افزود ترکیه طرح‌های زیادی دارد که قصد دارد آن را در دیدار میان دو رئیس‌جمهوری بررسی کند.


این مقام تُرک تصریح کرد تثبیت آتش‌بس موضوع محوری دور جدید مذاکرات حل بحران سوریه در آستانه است که روزهای 3 و 4 می (13 و 14 اردیبهشت) برگزار می‌شود.


به گزارش آنا، کشورهای ضامن از جمله روسیه پیشتر برای حل بحران سوریه پیشنهاد ایجاد چهار منطقه امن در سوریه را با هدف کاهش تنش پیشنهاد کرده بودند. اجرای این طرح مستلزم تشکیل یک کارگروه از میان نمایندگان کشورهای ضامن برای تعیین نقشه مرزی این مناطق و اتخاذ تدابیر لازم برای بیرون راندن عناصر داعش و جبهه فتح‌الشام از آن است. این چهار منطقه شامل ادلب، شمال حمص، غوطه شرقی و جنوب سوریه می‌شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته