دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 ارديبهشت 1396 - 15:23
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خبر داد:

مالکیت 49 درصدی پالایشگاه خلیج فارس توسط تامین‌ اجتماعی/ اعزام 40هزار مستمری‌بگیر به مشهد مقدس

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به مالکیت 49 درصدی تامین‌اجتماعی در پالایشگاه خلیج فارس گفت: هم اکنون حدود 60 درصد تولید بنزین کشور به میزان 36 میلیون تن در پالایشگاه خلیج فارس صورت می‌گیرد.
کد خبر : 176389

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سید تقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در نشست خبری با خبرنگاران به اشاره به شعار امسال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی گام‌های موثری در راستای افزایش فضای کسب و کار و تولید و اشتغال برداشته است و در همین راستا بخشودگی جرائم کارفرمایان را اجرایی کرد و حتی نسبت به تقسیط این جرایم نیز اقداماتی صورت گرفت، به طوری که در روز خلیج فارس و ولادت امام حسین (ع) شاهد ورق خوردن برگ زرینی از تاریخ کشور بودیم، دو روز گذشته پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس راه‌اندازی شد.


وی افزود: 49 درصد مالکیت این پالایشگاه متعلق به سازمان تامین اجتماعی است و با توجه به اینکه تامین این پالایشگاه از جمله خواسته‌های مقام معظم رهبری بود از سال 94 عملیات اجرایی تکمیل آن را آغاز کردیم و پیشرفت عملیاتی 55 درصدی این پالایشگاه در دولت یازدهم اتفاق افتاد و این موضوع نیازمند سرمایه‌گذاری بود، در حالی که این پروژه از سال 83 آغاز شده بود و تاکنون به مرحله بهره‌برداری نرسیده بود.


وی با بیان اینکه هم اکنون حدود 60 درصد تولید بنزین کشور به میزان 36 میلیون تن در پالایشگاه خلیج فارس صورت می‌گیرد، یادآور شد: طراحی این پروژه توسط دو شرکت اندونزیایی و ایتالیایی شروع شد، اما آنها به دلیل فشارهای تحریمی عقب‌نشینی کردند و پس از آن با تدبیر نیروهای جوان ایرانی، فاز اول پروژه افتتاح شد و نشان دادیم که می‌توانیم در برابر تحریم‌ها ایستادگی کنیم.


وی افزود: با توجه به اینکه سرمایه تامین اجتماعی حق‌الناس است از همین رو این سازمان از سرمایه‌گذاری در 70 بنگاه زیان‌ده خارج خواهد شد و در 2 بخش بسیار مهم که موجب توسعه ملی می‌شود از جمله پتروشیمی و دارویی متمرکز خواهد شد.


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین به رونمایی از 60 قلم دارو در ابتدای امسال اشاره کرد و گفت: روز گذشته با حضور رئیس جمهور 7 بیمارستان در مناطق محروم افتتاح شد. بیمارستان ایلام و بیمارستان اهواز تحت پوشش هلدینگ تامین اجتماعی قرار گرفتند و جزو برند میلاد هستند. همچنین مراکز درمانی سلماس، مریوان، چمستان نور و مرکز جراحی قلب پیامبر از جمله این مراکز هستند.


نوربخش خاطرنشان کرد: طرح کرامت رضوی نیز از 2 سال قبل آغاز شد و در این طرح مستمری‌بگیران و بازنشستگان به صورت کاملا رایگان به مشهد مقدس مشرف می‌شوند که 15 درصد آنها برای اولین بار است که به مشهد مقدس اعزام می‌شوند، در مجموع امسال نیز 40 هزار نفر از بازنشستگان و مستمری‌بگیران به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.


وی درباره بیمه هنرمندان و خبرنگاران گفت: در هفته آینده 2 تفاهم‌نامه با شورای اصناف کشور و همین طور وزارت ارشاد درباره بیمه هنرمندان، نویسندگان و خبرنگاران منعقد خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته