دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 ارديبهشت 1396 - 15:20
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری عنوان کرد:

جبران 23 درصدی کاهش قدرت خرید بازنشستگان کشوری در دولت یازدهم

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت:‌به دلیل افزایش نداشتن حقوق بازنشستگان کشوری به تناسب نرخ تورم در دولت های نهم و دهم، 7 / 67 درصد از قدرت خرید این قشر کاسته شد که با تدبیر دولت یازدهم و طی سه سال اخیر، حداقل 23 درصد از این کاهش قدرت خرید، جبران شده است.
کد خبر : 176375

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از از صندوق بازنشستگی کشوری، محمود اسلامیان اظهار کرد: در طول چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید و با پیشنهاد صندوق بازنشستگی کشوری، نرخ افزایش حقوق بازنشستگان متناسب و حتی بیش از نرخ تورم سالانه افزایش یافته است.
اسلامیان یادآور شد: در سال‌های 93 تا 95 به ترتیب نرخ تورم 15.6 ، 11.9 و 9 درصد از سوی بانک مرکزی اعلام شد، در حالی که افزایش حقوق بازنشستگان کشوری در این سال‌ها به طور متوسط و به ترتیب 20، 14 و 16 درصد بوده است.


مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به نرخ تورم امسال گفت: پیش بینی شده است که نرخ تورم در سال 96 حدود 9 درصد باشد، درحالی که حقوق بازنشستگان کشوری، امسال، به طور متوسط 18.3 درصد افزایش یافته است.


اسلامیان گفت: جبران خسارت‌های وارده به معیشت بازنشستگان کشوری در قالب اجرای طرح افزایش پلکانی و همسان سازی حقوق، نیازمند حداقل پنج سال زمان است که امیدواریم با حمایت‌های دولت این خسارت‌ها هرچه سریع‌تر جبران شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته