دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 ارديبهشت 1396 - 15:01
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان می‌شود/ پرداخت حقوق‌های جدید از اردیبهشت

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی جزئیات افزایش حقوق مستمری بگیران را طی سال 96 اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه حداقل حقوق بازنشستگان در تامین اجتماعی ۱۴.۵ درصد افزایش یافته میزان حداقل حقوق این افراد به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان می‌رسد.
کد خبر : 176357

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سید تقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در نشست خبری با خبرنگاران به تعهدات این سازمان نسبت به مستمری بگیران اشاره کرد و گفت: در دولت یازدهم گام‌های بلندی جهت افزایش مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران برداشته شد و بهبود و افزایش حقوق مستمری بگیران نشان دهنده گام‌های بلند رئیس جمهور برای بهبود معیشت مستمری بگیران است، مهم‌ترین تعهد سازمان پرداخت مستمری افراد تحت پوشش است، البته میزان و نحوه برقراری مستمری‌ها در قانون پیش بینی شده است و میزان آن در کشور ما حدود آخرین پرداخت‌ است.
وی با اشاره به دو ماده 111 و 96 قانون تامین اجتماعی در مورد نرخ افزایش حقوق افزود: در ماده 111 آمده است که حداقلی بگیران برابر نرخ افزایش حداقل حقوق و دستمزد باید مشمول افزایش مستمری شوند. در سال 96، میزان افزایش حقوق حداقلی بگیران تا 14.5 درصد تعیین شد، همچنین براساس ماده 96 افزایش مستمری باید برابر افزایش هزینه‌های زندگی و نرخ تورم برای سایر سطوح مستمری بگیران باشد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: میزان افزایش مستمری از سال 85 تا 92 نرخ تورم بوده است و تنها در سال 88 بالاتر از نرخ تورم بوده است، اما از سال 92 تاکنون افزایش مستمری بالاتر از نرخ تورم بود، به طوری که نرخ افزایش مستمری در دولت یازدهم بالای 81 درصد بوده که 25 درصد بالاتر از نرخ تورم بوده است.


وی ادامه داد: امسال رشد 12.5 درصدی حقوق برای سایر سطوح مصوب شد که آن هم بالاتر از نرخ افزایش حقوق شاغلان و 5 درصد بیشتر از نرخ تورم است. براساس تدابیر صورت گرفته حقوق افرادی که زیر یک میلیون و 100 هزار تومان است، به میزان می‌رسانیم.


نوربخش به کمک‌ هزینه‌‌های پرداختی از سوی سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: تفاوت ما با صندوق بازنشستگی کشوری در این است که کنار اصل حقوق در 5 مورد به افراد کمک هزینه پرداخت می‌کنیم و میزان رشد آن هم در دولت یازدهم بیش از دولت قبل است. به عنوان مثال کمک هزینه عائله مندی برای سال 96، 42 هزار تومان، همسر متکفل فرزند 19 هزار و 598 تومان، اولاد 12 هزار و 156 تومان، معیشت مستمری بگیران 43 هزار تومان و حق مسکن 18500 تومان است.


وی از تعهد دولت یازدهم در مورد پرداخت مابه التفاوت به وجود آمده خبر داد و گفت: سازمان تامین اجتماعی طبق قانون می‌تواند در قالب ماده 96 و 111 افزایش حقوق داشته باشد و از اردیبهشت ماه افزایش حقوق‌ در پرداخت مستمری افراد تحت پوشش اعمال می‌شود، همچنین و مابه‌التفاوت فروردین ماه نیز در خرداد ماه واریز خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته