دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق ایران

جای خالی استراتژی تولید در صنعت/ دولت دوازدهم با استراتژی اقتصادی وارد گود شود

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق ایران گفت: زمانی می توان به رشد اقتصادی مطلوب دست یافت که میزان بهره‌وری در اقتصاد با رشدی قابل لمس روبه رو باشد زیرا در این هنگام است که حوزه های اقتصادی طعم واقعی حمایت، تولید، بهره وری و رقابت را می چشند.
کد خبر : 176289

فریال مستوفی رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق ایران درخصوص سرمایه گذاری خارجی ایران در دولت آینده به خبرنگار اقتصادی آنا گفت: سال جاری، به عنوان سالی که انتخابات ریاست جمهوری را در پی دارد، می توان دستخوش تلاطمات تاثیرگذار سیاسی و اقتصادی بر کشور باشد.


وی ادامه داد: دولت منتخب دوازدهم، باید بر اساس اولویت های اقتصادی که برنامه‌ریزی کرده کارخود را آغاز و درصدد اجرای همان برنامه های تشریحی باشد.


عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به نیازهای اقتصاد کشور و لزوم توجه دولت به این نکات،‌تصریح کرد: نخستین اولویت از منظر اعضای بخش خصوصی کشور، دوری از وابستگی شدید دولت به نفت بوده که جایگزینی دیگر صنایع به جای نفت باید از اهم برنامه های اقتصادی دولت دوازدهم باشد.


وی اضافه کرد: رشد شرکای تجاری خارجی و بهبود تعاملات سیاست خارجی کشور در راستای بهبود و تسهیل شرایط تجارت بین ایران و کشورهای هدفگذاری شده می تواند به عنوان دومین گام اقتصادی برداشته شود.


مستوفی افزود: اگر دولت این گام بلند «بهبود سیاست خارجی با کشورهای هدف» را با موفقیت طی کند، نسخه درمانی قابل تاملی را برای اقتصادی که در برابر تحریم های تحمیلی که در امر رقابت پذیری ناتوان و بیمار شده بود، ارائه کرده است


عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه تمامی صنایع باید نقشه راه داشته باشند، گفت: صنایع تولید در اقتصاد باید نقشه راه خود بدانند، دولت باید در طول مسیر رشد اقتصادی صنایع به‌عنوان پشتیبانی واقعی عمل کند که نتیجه آن رشد مطلوب اقتصادی از نظر دولت باشد.


وی اظهار کرد: زمانی می توان به رشد اقتصادی مطلوب دست یافت که میزان بهره وری در اقتصاد با رشدی قابل لمس روبه رو باشد زیرا در این هنگام است که حوزه های اقتصادی طعم واقعی حمایت، تولید، بهره وری و رقابت را می چشند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته