دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1394 - 11:24
شهیندخت مولاوردی:

آسیب‌های اجتماعی سلامت و امنیت زنان را تهدید می‌کند

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با تاکید بر مهار آسیب‌های اجتماعی گفت: آسیب‌های اجتماعی سلامت و امنیت زنان کشور را تهدید می‌کند.
کد خبر : 17628

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا شهیندخت مولاوردی در یازدهمین نشست معاونت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری با مشاوران وزرا و دستگاه‌های اجرایی که در وزارت کشور برگزار شد، گفت: در سال همدلی و همزبانی میان دولت و ملت که رنگ و بوی فاطمی دارد و با توجه به چالش‌های متعدد داخلی و بین‌المللی به نظر می‌رسد انتخاب این عنوان حکایت از دوراندیشی و درایت مقام معظم رهبری دارد که توانستند با انتخاب این عنوان مسیر فرا راه دولت و ملت را مشخص کنند.


وی افزود: ادامه این مسیر در واقع تحقق نهایی اهداف مستلزم همدلی و همزبانی بود و به گفته ریاست محترم جمهوری نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری عیدی بزرگی به دولت و ملت ایران بود زیرا بدون همدلی و همزبانی ملت و دولت نمی‌توانیم در این مسیر گام برداریم.


معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری ادامه داد: در حوزه زنان و خانواده سرمایه زنان می‌تواند در برون رفت از این چالش‌ها بسیار کمک کننده باشد، در مطالعاتی که اخیرا داشته‌ام به این نکته تاکید شده بود که زمان توجه به ثروت‌های زیر زمینی به پایان رسیده و باید به ثروت‌های روی زمین و نیروهای انسانی توجه کنیم.


مولاوردی تصریح کرد: سرمایه انسانی زنان یک فرصت بی‌بدیل است زیرا زنان به عنوان نیمی از سرمایه این کشور می‌توانند در این زمینه با همکاری گسترده و دقیق برنامه‌های خود را به پیش ببرند.


وی سال ۹۴ را سال ویژه‌ای معرفی کرد و گفت: امسال ویژگی‌های خاصی دارد از جمله اینکه سال پایانی برنامه پنجم توسعه است و سالی است که سند چشم انداز ۲۰ ساله نظام به نیمه راه خود رسیده و نیاز به بازخوانی برنامه‌ها و سنجش اهداف داریم.


وی ادامه داد: اگر برنامه‌ریزی درستی را در این 10 سال باقی مانده داشته باشیم رسیدن به آمال و آرزو‌ها همراه با همدلی و همزبانی می‌تواند جای خود را باز کند.


وی برگزاری نشست‌های ماهانه مشاوران امور زنان و خانواده دستگاه‌ها و وزرا یکی از راه‌های برقراری تعامل و هماهنگی بیشتر دانست و گفت: در اوایل سال جاری بیانیه‌ای صادر کردیم و چشم انداز سال ۹۴ به صورت شفاف در آن ترسیم شد.


مولاوردی تاکید کرد: در سال جاری برای مهار آسیب‌های اجتماعی در حوزه زنان گام بر می‌داریم زیرا آسیب‌های اجتماعی از قبیل اعتیاد، ‌فقر و ایدز در حال زنانه شدن است و این آسیب‌ها سلامت و امنیت زنان کشور را تهدید می‌کند بر همین اساس باید در راستای توان افزایی و توانمندسازی زنان گام برداریم.


وی با اشاره به برگزاری انتخابات اخیر مجلس ادامه داد: با دسترسی عادلانه به فرصت‌ها و امکانات زنان می‌توانند از لحاظ توانمندی سیاسی جایگاه شایسته‌ای پیدا کنند که این موضوع نیز در جامعه دوستدار خانواده و با تقویت کارکردهای خانواده محقق خواهد شد.


مولاوردی تصریح کرد: معتقدیم دولت و نظام در شرایطی که مشکل اساسی آن اقتصاد ملی است به یک کار جدی و بزرگ نیازمند است و بدون مشارکت زنان نمی‌توانیم به اهداف خود نائل شویم.


معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: در شرایطی که جهان با بحران‌های آب و محیط زیست دست و پنجه نرم می‌کنند به نظر می‌رسد استفاده از ظرفیت و توان زنان می‌تواند به دولت کمک کند، اصلاح الگوی مصرف، مدیریت انرژی و استفاده از تولید ملی ظرفیت زنان کشور را می‌طلبد تا بتوانیم به توسعه پایدار و متوازن و همه جانبه دست یابیم.


شهیندخت مولاوردی همچنین در این جلسه از برگزاری دومین همایش ملی اعتدال در مرداد ماه سال جاری با موضوع زنان اعتدال و توسعه خبر داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب