دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 ارديبهشت 1396 - 11:18

نوریان: دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس قوانین و اسناد علمی کشور پیش خواهد رفت

مراسم معارفه سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر علی‌اکبر ولایتی برگزار شد.
کد خبر : 176242

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر علی‌محمد نوریان، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم معارفه خود با تبریک اعیاد شعبانیه و روز معلم گفت:‌ «دانشگاه آزاد اسلامی یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب است که با همت امام(ره)، مقام معظم رهبری و مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تاسیس و توسعه پیدا کرده است.»


او افزود:‌ «دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان مورد توجه مقام معظم رهبری قرار دارد و ایشان در صحبت‌های عمومی و خصوصی همواره بر نقش دانشگاه و توسعه آن و نقش‌آفرینی این دانشگاه در منطقه تاکید داشتند.»


نوریان به انتصاب دکتر علی اکبر ولایتی از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: «ایشان نقش‌های متعددی از جمله وزیر امور خارجه و سمت‌های مهم دیگری داشتند، ولی هیچ گاه از کار دانشگاهی غافل نشدند. ایشان 200 مقاله و 180 کتاب تالیف کرده‌اند انتصاب ایشان در دانشگاه آزاد اسلامی نشانه توجه رهبری به این دانشگاه است. دانشگاه آزاد اسلامی 70هزار عضو هیات علمی و یک‌میلیون و 600هزار دانشجو و 6میلیون فارغ‌التحصیل دارد که مجموع این‌ها با خانواده‌ها به 30میلیون نفر می‌رسد که با دانشگاه آزاد اسلامی در ارتباط هستند.»


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد مقام معظم رهبری با انتخاب رئیس هیات موسس نشان دادند که این دانشگاه چقدر اهمیت دارد.


او ادامه داد: «به خاطر اعتماد دکتر ولایتی تشکر می‌کنم. امیدوارم بستری برای کار و فعالیت بیشتر فراهم شود و بتوانیم این میراث را به درستی به آیندگان تحویل دهیم.»


نوریان همچنین پس از سخنرانی دکتر ولایتی گفت: «بنده دو سال مستمر کار دانشگاه را پیگیری می‌کردم. از این رو به نقاط ضعف و قوت این دانشگاه آشنایی دارم. آموزش عالی امروز به یک صنعت تبدیل شده است از این‌رو نباید در آن جزیره‌ای عمل کرد.»


او گفت: «باید هزینه‌ها را در دانشگاه آزاد اسلامی کم کنیم و زمینه استقرار مدیریت دانشگاه به صورت گسترده را فراهم کنیم. همچنین باید تولید و انتشار و ارزیابی به صورت پیوسته پیگیری شود، در برخی حوزه‌ها هزینه‌ها بالاست و باید مدیریت شود.»


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «استقرار نظام فرآیندی و استفاده از تکنولوژی آموزشی در این دانشگاه باید در اولویت قرار گیرد. دیگر تشکیل کلاس با 10 تا 20 نفر معنایی ندارد. آموزش در سیستم‌ها طوری است که دیگر کلاس‌ها دو میلیون نفری هستند. باید نظارت مستمر و تولید مستمر در دانشگاه ادامه یابد. همچنین ما از ادامه فعالیت دبیرخانه هیات موسس حمایت می‌کنیم. این دبیرخانه باید ما را نظارت کند و مدام گزارش بدهد.»


نوریان گفت: «تمرکز ما بر تفاوت در کیفیت آموزشی با دانشگاهی مانند شریف نیست. بلکه تمرکز ما بر تفاوت در کیفیت آموزشی واحد علوم و تحقیقات با جایی مانند بوکان است. باید امتحان متمرکز برگزار شود و استادان با کیفیت دروس را ارائه دهند، استادان بی‌کیفیت نباید حفظ شوند.»


او در ادامه بر برندسازی دانشگاه تاکید کرد و گفت:‌ «باید اسم دانشگاه برند شود. برخی واحدها توانسته‌اند تبدیل به برند شوند ولی این کافی نیست؛ باید دانشگاه آزاد اسلامی تبدیل به برند شود. باید تصویر ذهنی مثبت نسبت به دانشگاه ایجاد کنیم تا بتوانیم دانشجویان بیشتری جذب کنیم.»


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه یکپارچه‌سازی در سیاست عمرانی را ضروری دانست و گفت: «در ساخت و سازها، تعمیر و نگهداری و خرید تجهیزات باید با یکپارچه‌سازی عمل کرد.»


او استفاده از سیاست‌های جدید دانشگاه را نیازمند برنامه دانست و گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند با وزارتخانه‌های علوم،‌ بهداشت و مجلس تعامل داشته باشد، در همین روزها ما توانستیم با وزارت علوم تعامل داشته باشیم. ما می‌توانیم مطابق با قوانین و سیاست‌های علمی کشور و تدابیر رهبری پیش برویم و با استفاده از ظرفیت‌ها حضور موثرتری داشته باشیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته