دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 ارديبهشت 1396 - 12:07

دی‌میستورا به شورای امنیت گزارش می‌دهد

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به سوریه قصد دارد گزارشی را از اوضاع داخلی سوریه در صحن شورای امنیت قرائت کند.
کد خبر : 176214

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری روسیاالیوم، البیو راسلی، سفیر اروگوئه در شورای امنیت اعلام کرد استفان دی‌میستورا قرار است در جلسه 18 می (28 اردیبهشت) شورای امنیت گزارشی از تلاش‌های انجام شده در راستای دستیابی به حل سیاسی بحران سوریه ارائه کند.


راسلی که کشورش ریاست جلسه ماه می شورای امنیت را برعهده دارد گفت:‌ «قرار است سه نشست عادی درباره سوریه در شورای امنیت برگزار شود و در آن درباره اوضاع انسانی، سیاسی و استفاده از سلاح شیمیایی تبادل نظر شود.»


وی تصریح کرد یک جلسه علنی با حضور دی‌میستورا در 18 می (28 اردیبهشت) برگزار می‌شود، اما موضوعاتی همچون پرونده‌های شیمیایی و اوضاع انسانی در سوریه قرار است در دو جلسه دیگر در روزهای 26 و 30 می (5 و 9 خرداد) بررسی شوند.


آخرین باری که در شورای امنیت جلسه‌ای با حضور استفان دی‌میستورا برگزار شده بود، به 12 آوریل (23 فروردین) بازمی‌گردد که فرستاده سازمان ملل متحد در پایان آن به خبرنگاران گفت آماده ازسرگیری مذاکرات میان نظام سوریه و مخالفان سوری در شهر ژنو در ماه می (اردیبهشت) است.


دی‌میستورا قرار است روزهای 3 و 4 می (13 و 14 اردیبهشت) در مذاکرات حل بحران سوریه در آستانه، پایتخت قزاقستان مشارکت داشته باشد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته