دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 ارديبهشت 1396 - 10:41
در گفت‌وگو با آنا؛

علیرضا رحیمی: اعزام بانوان ناآماده تنها آبروی ایران را می‌برد/ هزینه اعزام چند برابر جریمه کنفدراسیون آسیا است

رئیس فدراسیون هندبال گفت: زمانی که تیم بانوان نه اردویی داشته و نه در مسابقات تدارکاتی شرکت کرده چرا باید آنها را به رقابت های قهرمانی آسیا اعزام کنیم.
کد خبر : 176210

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، کنفدراسیون هندبال آسیا امسال قرار است مسابقات نوجوانان و جوانان بانوان آسیا را در تابستان برگزار کند، فدراسیون هندبال ایران در رده سنی بانوان نوجوانان اعلام آمادگی نکرد اما در رده سنی جوانان بعد از اعلام آمادگی و حضور در قرعه‌کشی، از حضور در مسابقات به دلیل عدم آمادگی تیم جوانان انصراف داد. اما در این میان سوال اصلی اینجاست که تقویم کنفدراسیون آسیا از ابتدای سال مشخص است و اگر تیم بانوان جوانان هندبال آمادگی حضور در رقابت‌ها را نداشت چرا برای شرکت در این مسابقات اعلام آمادگی کرد که حالا باید انصراف دهد آن هم زمانی که تیم در مراسم قرعه‌کشی شرکت کرده و انصراف در این مقطع زمانی طبق قوانین جریمه‌ای از سوی کنفدراسیون آسیا برای هندبال ایران به همراه خواهد داشت؛ مانند زمانی که تیم‌ ‌ملی هندبال نوجوانان پسر به دلیل حضور نیافتن در رقابت‌های آسیایی بحرین از سوی کنفدراسیون اسیا 20 هزار دلار جریمه شد آن هم در شرایطی که وضعیت اقتصادی فدراسیون چندان خوب نیست.


علیرضا رحیمی رئیس فدراسیون هندبال در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی آنا در رابطه با این موضوع گفت: «اعلام آمادگی این دو تیم به مسابقات قهرمانی آسیا در زمانی اتفاق افتاد که من مسئولیتی در فدراسیون نداشتم و کاملا از آن بی‌اطلاع بودم اما در شرایطی که هستیم اعزام این تیم به رقابت های قهرمانی آسیا تنها ثمره‌اش آبروریزی‬‎ برای ایران است و با این شرایط بهتر است آنها در این مسابقات حضور نداشته باشند. ما در فدراسیون هندبال اصلا تیمی تحت عنوان تیم نوجوانان بانوان نداریم و در این رده سنی هم اعلام آمادگی نکرده‌ایم اما در رده جوانان از سوی فدراسیون قبلی اعلام آمادگی شده که به نظرم کار عبث و بیهوده‌ای بود.»


وی ادامه داد: «زمانی که تیم نه اردویی داشته و نه در مسابقات تدارکاتی شرکت کرده چرا باید آنها را با دو سه برابر هزینه به رقابت های آسیایی اعزام کنیم. رفتن بانوان به این مسابقات تنها آبروی ایران را می برد و ترجیح من این بود که تیمی که هیچ آمادگی ندارد به این رقابت ها اعزام نشود.»


رحیمی در پاسخ به اینکه این انصراف زمانی صورت گرفته که تیم در مراسم قرعه کشی شرکت کرده بنابراین از سوی کنفدراسیون آسیا جریمه برای ایران در نظر گرفته می شود، عنوان کرد: «از این موضوع اطلاع دارم اما چاره ای جز این نداریم. به طور حتم هزینه اعزام یک تیم ناآماده بیشتر از جریمه عدم شرکت در مسابقات خواهد بود به همین دلیل انصراف داده‌ایم. ضمن اینکه ما هم به دنبال راه حل برای پرداخت این جریمه هستیم و غیر از این مورد، جریمه دیگری هم از سوی کنفدراسیون هندبال آسیا برای در نظر گرفته شده است که مربوط به عدم حضور در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان پسر آسیا است که هنوز پرداخت نشده است و باید این مسئله را هم حل کنیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته