دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 ارديبهشت 1396 - 11:03

مذاکرات آستانه 4 فردا آغاز می‌شود/ معاون وزیر امور خارجه آمریکا در راه آستانه

وزارت امور خارجه قزاقستان از مشارکت معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاورمیانه، در مذاکرات آستانه خبر داد.
کد خبر : 176202

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری روسیاالیوم، مختار تلیوبردی، معاون وزیر امور خارجه قزاقستان گفت: «آمریکا در مذاکرات آستانه بر سر حل بحران سوریه مشارکت می‌کند و ما منتظر حضور معاون وزیر امور خارجه این کشور در آستانه هستیم.»


وی افزود: «ناظران مذاکرات یکسان هستند، چنانکه هیات عالی‌رتبه‌ای از سازمان ملل متحد به ریاست استفان دی‌میستورا، نماینده‌ای از اردن و همچنین معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاورمیانه در آستانه حضور خواهند یافت.»


تلیوبردی تصریح کرد مخالفان سوری بر حضورشان در مذاکرات حل بحران سوریه تاکید کرده‌اند. محمد علوش، نماینده جیش‌الاسلام ریاست هیات مذاکره کننده مخالفان سوری را در مذاکرات آستانه برعهده خواهد داشت.


علاوه بر این هیات ایرانی به ریاست حسین جابری انصاری، معاون وزیر امور خارجه کشورمان امروز (سه‌شنبه) برای شرکت در مذاکرات آستانه وارد پایتخت قزاقستان شد.


طبق گزارش خبرگزاری نووستی، قرار است امروز نشستی در سطح کارشناسان میان نمایندگان کشورهای ضامن، یعنی ایران، ترکیه و روسیه برگزار شود و چهارشنبه و پنج‌شنبه مذاکرات در سطح عالی برگزار خواهد شد.


ریاست هیات نظام سوریه را در مذاکرات آستانه بشار جعفری برعهده دارد که شب گذشته (دوشنبه) وارد آستانه شد.


تاکنون سه دور مذاکرات درباره حل بحران سوریه در آستانه برگزار شده است و دور گذشته این مذاکرات 14 و 15 مارس (24 و 25 اسفند 1395) برگزار شده بود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته