دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 ارديبهشت 1396 - 11:05
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان تهران خبر داد

بهره‌مندی ۲۵۲ دختر بازمانده از تحصیل در تهران از خدمات مشاوره

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان تهران گفت: طی سال گذشته ۱۵ هزار و ۵۳۴ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان تهران خدمات مشاوره گرفتند که در این میان ۲۵۲ دختر بازمانده از تحصیل نیز وجود داشته است.
کد خبر : 176196

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از کمیته امداد استان تهران، علی کریمی اصل با بیان اینکه خدمات مشاوره در کمیته امداد مکمل سایر خدمات حمایتی است، گفت: از وظایف مشاوران کمیته امداد راهنمایی و هدایت مددجویانی است که در شرایط اختلالات روحی، روانی، عاطفی و اجتماعی قرار گرفته با بهره‌گیری از مشاوره‌ها برای حل مشکل خود استفاده می‌کنند و مددجویانی که دارای موارد حاد و ویژه هستند به مراکز طرف قرارداد معرفی می‌شوند.
وی افزود : طی سال گذشته ۱۵ هزار و ۵۳۴ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان تهران از خدمات مشاوره فردی و گروهی بهره‌مند شدند که از این تعداد ۴۱۸ نفر جوانان در آستانه ازدواج طی ۸۵ جلسه، یک هزار و ۱۱۰ نفر از نوعروسان طی ۱۲۷ جلسه، 5041 نفر از زنان سرپرست خانوار طی ۴۳۱ جلسه،1068 نفر دانش آموز دختر و پسر در مقاطع مختلف تحصیلی طی ۱۱۳ جلسه و ۲۵۲ دختر بازمانده از تحصیل طی ۵۳ جلسه تحت مشاوره گروهی قرار گرفتند.
کریمی اصل تصریح کرد: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان تهران همچنین از خدمات مشاوره فردی و گروهی در بخش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، فضای مجازی، اعتیاد، مهارت‌های زندگی، سبک فرزندپروری، شرایط ازدواج موفق، آشنایی با عوامل موثر ازدواج و تحکیم بنیان خانواده بهره‌مند شدند.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان تهران یادآور شد: ۱۸۹ نفر از زنان سرپرست خانوار با بهره مندی از خدمات مشاوره اقدام به ازدواج مجدد کردند؛ همچنین ۲۸ نفر از افراد مشاوره شده در جهت درمان اعتیاد بهبود یافته‌اند و ۷۶ نفر نیز تحت درمان هستند.
وی افزود: بسیاری از مددجویان برای حرکت به سمت توانمندی، نیازمند مشاوره تخصصی هستند تا بتوانند با مدیریت مناسب فکری و عملی، سبک زندگی خود را تغییر داده و در مسیر موفقیت قرار گیرند .


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته