دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 ارديبهشت 1396 - 17:22

رویدادهای دانشگاهی؛ از حضور نماینده مجلس در دانشگاه تا برپایی نمایشگاه آثار شهید مطهری

چهارمین جلسه شورای ورزش دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در واحد لنگرود برگزار شد.
کد خبر : 176169

دکتر امیرحسین فیروزان رئیس واحد لنگرود در این جلسه که با حضور مسئولان تربیت بدنی واحدهای دانشگاهی استان گیلان برگزار شد با توجه به اهمیت ورزش گفت: «توجه به ورزش و تلاش بر توسعه آن در میان همه اقشار جامعه، به دلیل آثار سودمندی است که از این کار به دست می‌آید؛ چون ورزش مایه پرهیز از بیکاری، مبارزه با کسالت و تنبلی، افزایش توانایی های جسمی و روحی، سلامت جسمانی و فکری است.»


وی با بیان آثار ورزش افزود: «حرکات ورزشی باعث توانایی جسمانی و سلامت بدن انسان می‌شود و به تعادل جسم و جان آدمی می‌انجامد.»


دکتر سیاوش خداپرست رئیس شورای ورزش استان گیلان نیز به تبیین جایگاه ورزش در دانشگاه های استان گیلان پرداخت و راهکارهای عملیاتی ورزش استان را درباره اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بیان کرد و خواستار اجرای برنامه های آن شد.


در پایان اعضا به ارائه گزارش عملکرد سال 95 در حوزه ورزش همگانی و قهرمانی و بحث و تبادل نظر در خصوص اجرای برنامه های ورزشی پرداختند.


حضور نماینده مجلس در دانشگاه


دکترمحمدجواد جمالی نماینده منتخب مردم شریف شهرستان فسا در مجلس شورای اسلامی در نشست هیات رئیسه دانشگاه حضور یافت و در این جلسه به بررسی مسایل جاری واحد پرداخت و عملکرد دانشگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


دکتر مهرداد کریمی رئیس واحد فسا نیز با بیان گزارش عملکرد حوزه های مختلف، از چالش ها و مشکلات پیش روی دانشگاه نام برد و در مورد مسایل جاری واحد، ساخت بنای یادمان شهدای گمنام ،تصویب رشته ها و پیگیری ساخت نیروگاه خورشیدی با نماینده به بحث و تبادل نظر پرداخت.


در پایان جمالی نماینده منتخب مردم شهرستان به همراه رئیس واحد، هیات رئیسه دانشگاه از بخش های مختلف آموزشی و پژوهشی و دفاتر استادان دانشگاه بازدید کرد.


سپس با حضور بر قبور شهدای گمنام واحد از مراحل ساخت بنای یادمان دیدار و با قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.


نمایشگاه آثار شهید مرتضی مطهری


به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم و استاد، نمایشگاهی از مجموعه آثار استاد شهید مرتضی مطهری در محل کتابخانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت برگزار شد.


مسئول دفتر فرهنگ اسلامی واحد مینودشت، هدف از برگزاری این نمایشگاه در دانشگاه را آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان و استادان با آثار گرانقدر شهید مطهری برشمرد و گفت: «جوانان و دانشجویان باید هر چه بیشتر با آثار این فیلسوف فرزانه آشنا شوند، آنها را مطالعه کنند و از دریای علم و معرفت شهید والا مقام استاد مرتضی مطهری بهره‌مند شوند.»


ایوب سرایلو افزود: «در این نمایشگاه آثاری همچون مسئله حجاب، داستان و راستان، ده‌گفتار، توحید شرح منظومه و... در معرض دید دانشگاهیان قرار گرفته است».


سرایلو ادامه داد: «تعداد آثار استاد مطهری در زمان شهادت ۲۹ مجلد بوده است که از زمان شهادت وی تاکنون بیش از ۶۰ جلد اثر جدید شامل سخنرانی‌ها، درس‌ها، تفاسیر قرآن و یادداشت‌های آن شهید منتشر شده که آثار وی را به قریب ۱۰۰ جلد کتاب رسانده است.»


این نمایشگاه به مدت یک هفته در معرض دید دانشگاهیان قرار گرفته است.


مراسم جشن ولادت


به مناسبت ولادت با سعادت حضرت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل العباس (ع) و حضرت امام سجاد (ع) به همت حوزه معاونت آموزشی، دانشجویی و فرهنگی بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر مراسمی با همین موضوع در نمازخانه دانشگاه آزاد هشتگرد با حضور دانشجویان، استادان و کارمندان برگزار شد.


حجت الاسلام عباس تقوایی از استادان حوزه و دانشگاه با توجه به جایگاه رفیع این سه نور فضایلی از هر سه بزرگوار را بیان کرد و در بیان فضایل حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، 10 شباهت میان قرآن کریم و امام حسین (ع) وجود دارد و در توضیح برخی از این شباهت‌ها گفت: «قرآن کریم سید الکلام است و امام حسین (ع) سیدالشهدا هست، کلام قرآن کریم همیشگی و جاودانه و برای همه زمان‌هاست و قیام اباعبدالله (ع) نیز هیشه جاودان و زنده است.»


وی بزرگترین بارزه شخصیت حضرت ابوالفضل العباس (ع) را ولایتمداری آن بزرگوار دانست که آن حضرت با همه توانایی‌هایی که داشت تا زمانی که زنده بود با تمام توان در خدمت امام زمان خود بود و این مسئله درس بزرگی است برای همه ما تا نسبت امام زمان خود مطیع بوده و در راستای رضایت آن بزرگوار قدم برداریم.»


تقوایی با توجه به فضایل امام سجاد (ع)، مهمترین فضیلت شخصیت آن امام را در مناجات با خداوند متعال دانست که کنیه آن امام نیز بر گرفته از همین خصیصه شخصیتی است.


جلسه شورای اداری


جلسه شورای اداری دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب با حضور رئیس مرکز و همه کارکنان مرکز گیلان غرب در محل دفتر ریاست برگزار شد.


دکتر فرهان گل کارمنش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب با بیان اینکه سال 96 سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است از زحمات همه کارکنان در سال گذشته قدردانی کرد و سال 95 را سالی موفق برای مرکز گیلان غرب برشمرد.


در این جلسه وی از کارکنان مرکز خواست با پایبندی به قانون،اخلاق اسلامی و اداری را در محل کار با دقت مراعات کنند.


رئیس مرکز گیلان غرب توجه به راه‌های جذب دانشجو و توسعه تعداد رشته‌ها و پیگیری و تصویب رشته‌های تحصیلات تکمیلی را در سال جدید بعنوان اولویت مرکز گیلان غرب اعلام کرد.


گل کارمنش ابراز امیدواری کرد با کمک خداوند متعال و تلاش هرچه بیشتر همکاران، شاهد توسعه روز افزون مرکز گیلان غرب باشیم.


در ادامه کارکنان مرکز گیلان غرب به بیان نظرات و پیشنهادات خود در راستای تحقق شعار سال 96 (اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال)در مرکز گیلان غرب پرداختند.


مسابقات سراسری قرآن و عترت


بیست و دومین مرحله مسابفات سراسری قرآن و عترت در بخش شفاهی ویژه استادان، کارکنان و دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب برگزار شد.


در این دوره از مسابقات شرکت کنندگان در بخش های قرائت، حفظ، ترتیل و اذان با حضور و قضاوت رئیس واحد و داوران در فضایی معنوی و عرفانی به رقابت پرداختند و نفرات برتر به مرحله استانی راه یافتند.


دیدار با فرماندهی نیروی مقاومت


به مناسبت روزهای میلاد با سعادت امام حسین (ع) و روز پاسدار، همچنین میلاد بزرگ جانباز کربلا حضرت عباس و روز جانباز، حسین اعرافی رئیس واحد میبد به اتفاق چند تن از همکاران واحد میبد در محل فرماندهی ناحیه مقاومت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان میبد با فلاح فرمانده این ناحیه دیدار و گفتگو و همچنین به مناسبت این ایام خجسته پیام تبریک نیز ابلاغ کرد.


به مناسبت میلاد با سعادت حضرت ابوالفضل العباس،جانباز کربلای حسینی و روز جانباز از همکاران جانباز واحد میبد هم با اهدای لوح سپاس و هدیه تجلیل به عمل آمد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته