دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 ارديبهشت 1396 - 11:17
در پیام‌های جداگانه صورت گرفت

تبریک روسای استان و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت روز معلم

روسای استان و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، فرا رسیدن روز معلم و گرامیداشت مقام استاد را در پیام‌های جداگانه به دانشگاهیان، معلمان و استادان دانشگاه تبریک گفتند.
کد خبر : 176142

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر بابک آل طه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان با صدور پیامی یاد و خاطره استاد شهید دکتر مرتضی مطهری (ره) را گرامی داشت و آغاز هفته معلم را به همه معلمان، استادان دانشگاه و دست‌اندرکاران حوزه تعلیم و تربیت بویژه خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان تبریک گفت.


در بخشی از پیام آل طه آمده است: فرارسیدن ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری و آغاز هفته معلم، یادآور جایگاه والای علم و معرفت و مقام بزرگ معلم در تفکر دینی اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و شکوه و عظمت مردان و زنان فرهیخته‌ای است که در تاریخ پرافتخار این سرزمین، در حریم مقدس دانشگاه و مدرسه و فضای آسمانی تعلیم و تربیت، زیبا‌ترین جلوه‌های عشق و ایثار را به تصویر کشیده‌اند.


جایگاه بی‌بدیل معلم که در عظمت به مقام پیامبران می‌ماند، بی‌شک به دریایی شبیه است که هر کس به اندازه وسعش از آن بهره می‌گیرد و چه فرهیختگان متعهد و متخصصان دلسوز که در دامان آنان پرورش یافته و در مسیر خدمت به انسانیت گام برداشته‌اند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول با صدور پیامی علاوه بر تبریک به دانشگاهیان، هفته بزرگداشت مقام معلم و گرامیداشت یاد و خاطره صاحب اندیشه‌های مطهر«شهید مرتضی مطهری» را فرصتی مغتنم دانست تا مراتب سپاس، تقدیر و قدرشناسی خود را تقدیم معلمانی کند که نقش بی‌بدیل آنها در توسعه، پیشرفت و توفیقات کشور بر کسی پوشیده نیست.


به گزارش آنــا، در بخشی از پیام دکتر ناصر سراج خرمی آمده است: اوراق زرین تاریخ تعلیم و تربیت، مزین به نام معلمان بزرگی چون حضرت ابراهیم(ع)، حضرت موسی(ع)، حضرت عیسی(ع) و پیامبر اعظم حضرت محمد(ص) است. مربیان سترگی که منادی بشر به میدان عمل توحیدی و الهی بودند و تعلیم و تربیت را بر پایه‌های تزکیه و فضیلت بنا نهادند.


بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) با درک عمیق از نقش و جایگاه ممتاز معلم در تعالی و رشد جامعه، مأموریت معلمان را هم تراز رسالت پیامبران عنوان و مقام معـظم رهبـری آموزش و پـرورش را کانون خلق دنیای آینده می‌دانند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با صدور پیامی فرا رسیدن دوازدهم اردیبهشت روز استاد و معلم را به همه‌ استادان و اعضای هیأت علمی دانشگاه تبریک گفت.


در بخشی از پیام دکتر امین‎رضا کمالیان آمده است: 12 اردیبهشت ماه مصادف با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری بنام روز استاد و معلم نامگذاری شده است. معلم و استاد یعنی تبلور عقل و ایمان، دُر گرانبهای قله‎های ایثار و استقامت، الگوی دانش و مظهر ایثار و رهایی از ظلمت به سوی نور است.


اوراق زرین تاریخ تربیت سیمای درخشان مربیان نام آوری چون ائمه اطهار را بر خود نقش ابدی زده است آنان که با پیکار مقدس خویش حماسه‎های شکوهمند و جاوید در سازندگی انسان متعهد به وجود آوردند و امروز معلمان عزیز و گرانقدر ادامه‎ دهنده‎ این نهضت عظیم بوده و بی‎شک اعتلای فرهنگ و اندیشه در گرو تلاش هدفمند معلمان و استادانی است که در ترویج دانش و بینش همانند ائمه اطهار و استاد شهید، مرتضی مطهری اهتمام می‎ورزند و از همین روست که نام و جایگاه والای معلم در فرهنگ ما همواره با قداست و احترام همراه بوده است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر به مناسبت 12 اردیبهشت، بزرگداشت روز معلم و شهادت شهید مرتضی مطهری پیامی صادر کرد.


به گزارش آنــا، در پیام دکتر پژمان شعبانی به مناسبت بزرگداشت روز معلم و شهادت شهید مرتضی مطهری آمده است: تعلیم و تربیت سنت حسنه آفرینش است، تندیس زرین و طلایی تربیت، نقش برجسته‌ای است حک شده بر دامن رسولان الهی و میراثی است که ختم رسل حضرت محمد مصطفی(ص) آن را ودیعه‌ای برای ائمه معصومین (ع) نهاده و آن بزرگواران به درستی بار مسئولیت تربیت را به دوش شما استادانو معلمان گرامی انتقال داده اند.


بارالها تو را سپاس می‌گویم که به واسطه مقام معلم تاج کرامت تعلیم و تعلم ارزانی‌مان فرمودی و خورشید درخشان علم در آسمان هستی‌مان طلوع کرد و با نورانیّت این آفتاب جهان‌تاب، تاریکی شب‌های وجودمان به روشنایی فهم و ادراک مبدل ساختی.


در پایان پیام تبریک شعبانی خطاب به معلمان، استادان و اعضای هیات علمی آمده است؛ امید داریم بزرگ معلم جهان هستی یاری‌گرمان باشد تا گوشه‌ای از زحمات شما بزرگواران که سرآمد آن انتقال تمامی خوبی‌هایتان به نسل جوان و دانشجویان است را پاسخگو باشیم. معلم؛ ای سایه‌سار رحمت حق و مجرای تجلّی "عَلَّمٌ باالقلم" روزت مبارک»


رئیس واحد بجنورد و دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی به مناسبت گرامیداشت روز معلم در پیامی این روز را به اعضای هیات علمی دانشگاه و معلمان سما تبریک گفت.


به گزارش آنــا، متن پیام دکتر علی فیروزنیا به این شرح است: ۱۲ اردیبهشت، سالروز شهادت استاد علامه شهید آیت الله مرتضی مطهری (ره) و آغاز هفته معلم، یادآور جایگاه والای علم و معرفت و مقام رفیع معلم در تفکر دینی اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و پاسداشت شکوه و عظمت مردان و زنان فرهیخته‌ای است که در پرتو شمع وجود خود، زیباترین جلوه های عشق و ایثار را به نمایش گذاشته و به تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم همت گماشته اند.


اینجانب برخود لازم می دانم در آستانه بزرگداشت مقام والای استاد و در سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» فرصت را مغتنم شمرده و از زحمات بی شائبه استادان و معلمان فرهیخته و فرهنگ آفرین در عرصه تعلیم و تربیت قدردانی کرده، امید است در پرتو عنایات حضرت حق شاهد موفقیت‌های روزافزون دانشگاه در بخش‌های آموزشی، پژوهشی، فناوری و فرهنگی و پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تحت زعامت و اطاعت از اجرای منویات مقام معظم رهبری باشیم.


دکتر علی سلیمی شاملو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه به مناسبت هفته معلم پیام تبریکی را صادر کرد:


متن پیام به این شرح است: استاد گرامی! با همه بلندی مقامتان و همه کوتاهی مرتبه مان در برابر شما، قدردان زحمات همیشگی‌تان هستیم و دعا می کنیم آنچه را که ما از جبرانش عاجزیم و در ظرف زمان و مکان نمی گنجد، قادر مطلق در هر دو جهان برایتان جبران فرماید.


بر خود وظیفه دانسته، فرا رسیدن 12 اردیبهشت ماه، بزرگداشت خاطره استاد شهید مرتضی مطهری اندیشمند برجسته جهان اسلام و آغاز هفته معلم را از صمیم قلب خدمت تمامی معلمین و استادان محترم دانشگاه تبریک عرض نموده و تلاش های مداوم و کوشش های مستمر تان را در اشاعه تعلیم و تربیت، بسط و توسعه علم و دانش و نیز از راهنمایی ها و کارگشایی ثمر بخش شما، عزم و پایداری صادقانه همه استادان گرانقدر که تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت انسان های مؤمن و ولایت مدار هستند ارج نهاده، توفیق همگان را از درگاه احدیت در ظل توجهات حضرت ولی عصر(عج) خواستارم.


موسی رئیسی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز نیکشهر هم در پیامی اعلام کرد: رشد، تعالی و توسعه همه جانبه مرهون سرمایه ی انسانی به ویژه استادان و معلمان متعهد، شایسته و دانشگری است که تمام توان و کوشش خود را در بهسازی و بالندگی نسل فرهیخته، مشتاق جوان، دانش آموزان و دانشجویان عزیز دارند صرف می‌کنند و تولید و انتشار خرد، بصیرت و دانایی را سرلوحه کار خود قرار داده اند.


با گرامیداشت سالروز استاد شهید مطهری(ره) و بزرگداشت مقام شامخ معلم این روز را به همه استادان دانشگاه بویژه اعضای هیات علمی و مدرسان تبریک و تهنیت عرض کرده و آرزوی توفیق و شادمانی برای شما سروران گرامی و خانواده ارجمندتان در پناه توجهات باری تعالی مسئلت دارم.


دکتر علیرضا لطفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی در پیامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید علامه مرتضی مطهری، فرا رسیدن روز معلم را تبریک گفت. در بخشی از این پیام آمده است: «12 اردیبهشت» هر سال یادآور خاطره شهادت متفکر و اندیشمند بزرگ استاد آیت الله مطهری است. شخصیتی که در کسوت معلمی، قلم و کلامش پیرایه های بسیاری از سیمای اسلام و مکتب متعال آن را زدود و راه ملت ایران را برای بازگشت به هویت اسلامی و ایرانی خویش بازگشود.


راهی که انقلاب اسلامی نیز مردم را به همین بازگشت خویش، خودباوری، خوداتکایی، و نخبگان را به کنکاش برای یافتن راهبر و راهکارهای متناسب با شرایط و مسایل جامعه فراخوانده است. این روز گرانقدر را به همکاران عزیزم، معلمان و استادان فرهیخته به ویژه استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی و معلمان مدارس سما نبریک می گویم و از خداوند منان می خواهم ما را در مسیر خدمت گزاری به استادان و معلمان بیش از پیش یاری کند.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملارد در پیامی فرارسیدن دوازدهم اردیبهشت، سالروز بزرگداشت مقام معلم را به همه استادان و معلمان تبریک گفت.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، متن کامل پیام دکتر طاهره میرساردو به شرح زیر است: دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری و روز تجلیل از مقام والای استاد و معلم فرصت ارزشمندی برای بزرگداشت نام و یاد آن حکیم فرزانه و بهره گیری از آثار و خدمات علمی وی به جامعه اسلامی و نشر افکار و اندیشه های ایشان به ویژه در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی است.


در این ایام فرخنده ضمن گرامیداشت هفته بزرگداشت مقام معلم، صمیمانه ترین سپاس‌ها را به همه کسانی که افتخار تدریس و تعلیم به دانشجویان و دانش آموزان عزیز میهن اسلامی دارند و عاشقانه در جهت هدایت نسل جوان خدمت می کنند تقدیم می‌دارم و توفیقات روزافزونشان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته