دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1394 - 11:19
در واحد ابرکوه صورت گرفت؛

برگزاری چهارمین همایش ملی«توسعه پایدار در مناطق خشک و نیمه خشک» با حضور عضو منتخب فائو

چهارمین همایش ملی «توسعه پایدار در مناطق خشک و نیمه خشک» با حضور مسئولان ارشد شهرستان، استان و شرکت کنندگان در سالن همایش‌های شهید مطهری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابرکوه برگزار شد.
کد خبر : 17601

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر عباس علوی راد رئیس واحد ابرکوه برگزاری موفق ۳ دوره پیش این همایش ملی و ضرورت و اهمیت موضوع توسعه پایدار در اقلیم‌های خشک و نیمه خشک را عامل راه اندازی دبیرخانه دائمی همایش دانست و با توجه به بحران‌های آب و زیست محیط کشور برگزاری آن را بسیار با اهمیت قلمداد کرد.


حجت الاسلام حسینی امام جمعه ابرکوه نیز با توجه به اهمیت مقوله توسعه پایدار تلاش‌های چندین ساله واحد ابرکوه در برگزاری سالیانه این همایش ملی را شایسته تقدیر و تشکر دانست.


سیدنبی رسولی فرماندار ابرکوه با ارائه وضعیت خشکسالی و بحران کم آبی استان و شهرستان تلاش واحد ابرکوه برای پی‌گیری یکی از مهم‌ترین چالش‌های منطقه‌ای و ملی ایران را ارزنده دانست.


سخنران کلیدی این همایش پروفسور علوی پناه از دانشگاه تهران و عضو منتخب سازمان جهانی خوار و بار (FAO) سازمان ملل متحد بود که درباره گرم شدن کره زمین و تبعات منفی آن بر حیات بشر به سخنرانی پرداخت.


بیش از ۱۱۰ مقاله به دبیرخانه دائمی همایش ملی توسعه پایدار در مناطق خشک و نیمه خشک از سراسر کشور ارسال شده که از این تعداد ۶۵ مقاله از سوی کمیته علمی همایش بصورت ارائه و چاپ در مجموعه مقالات پذیرفته شده است.


سه دوره قبلی این همایش ملی و دوره چهارم با همکاری مشترک دانشگاه تهران برگزار شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته