دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی:

تبدیل علم به عمل و کارآفرینی رسالت دانشگاه است

خبرگزاری آنا: معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی گفت: تبدیل علم به عمل و کارآفرینی رسالت دانشگاه است که نقش پژوهش و تحقیقات علمی صحیح می‌تواند نقش برجسته و انکار ناپذیری در این زمینه داشته باشد.
کد خبر : 176

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بجنورد؛ مهندس مصطفی بهمنیار در مراسم اختتامیه هفته پژوهش و فناوری که با حضور هیات رئیسه، اساتید، دانشجویان و پژوهشگران استان برگزار شد با تبریک آغاز هفته وحدت و میلاد مسعود نبی اکرم (ص) گفت: در کشورهای توسعه یافته بین بخش صنعت و دانشگاه ارتباط تنگاتنگی وجود دارد.


وی ادامه داد: دانشگاه باید بتواند برای دستیابی به توسعه و پیشرفت علمی علاوه بر تولید علم و دانش با کاربردی کردن علوم اقدامات خود را در راستای رفع نیازهای جامعه جهت دهد زیرا اساسا ضرورت ارتباط صنعت و دانشگاه ناشی از نیازهای موجود در جامعه و در ‌‌نهایت سرعت بخشیدن به فرایند توسعه است.


دبیر شورای پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی هم گفت: پژوهش نگاهی غیرمعمول به پدیده‌های معمول است یعنی آنکه به محیط اطراف خود نگاه موشکافانه داشته باشیم.


دکتر مصیب سامانیان با بررسی تفاوت کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها باید از آموزش محوری خارج شوند و به سمت و سوی خردورزی پیش روند بنابراین برای کسب موفقیت و پیشرفت در زمینه‌های مختلف علمی باید به سوی روشمندی، توسعه مداری و فن آفرینی گام برداریم.


به گزارش آنا، در پایان مراسم با حضور مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی از استادان بر‌تر پژوهشگر و نیز دانشجویان بر‌تر مسابقات المان شهری و دانشجویان فعال در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی با اهداء لوح یادبود و هدایایی تقدیر به عمل آمد.در گروه علوم انسانی محمود قربانی واحد بجنورد، در گروه علوم کشاورزی سیدمرتضی عظیم‌زاده واحد شیروان و در گروه فنی و مهندسی از مهدی نشاط واحد شیروان حائز جایگاه استاد برتر شدند.


انتهای پیام/ع


انتهای پیام/

برچسب ها: واحد بجنورد
ارسال نظر
هلدینگ شایسته