دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1394 - 10:33

جعبه سیاه آنتونف 140 به اکراین می‌رود

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی با بیان اینکه تیم کارشناسی روس روز گذشته با تیم بررسی علت سانحه هواپیما آنتونف 140 دیدار داشته است، گفت: قرار است جعبه سیاه این هواپیما برای بازخوانی مجدد به اکراین کشور سازنده منتقل و پس از آن سازمان هواپیمایی کشوری با قطعیت علت سانحه را اعلام کند.
کد خبر : 17599

محمدعلی ایلخانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با تاکید بر اینکه قرار است تیم کارشناسی روس واردشده به ایران دستگاه ثبت اطلاعات فنی پرواز (FDR) و دستگاه ثبت صداهای کابین و هواپیما (CVR) را آنالیز کنند، افزود: این تیم کارشناسی یکشنبه شب وارد ایران شده‌اند و پس از 2 تا 3 روز بررسی جعبه سیاه آنتونف 140، آن را برای بازخوانی مجدد به اکراین می‌برند.


وی با بیان اینکه اطلاعات FDR و CVR به صورت رمز است، تصریح کرد: این اطلاعات یک بار از سوی کارشناسان داخلی بازخوانی شده است اما در اکراین نیز گراف‌های داخلی این دستگاه‌ها به ویژه FDR توسط دستگاه‌های مخصوصی ضبط و سپس با سایر اطلاعات و داده‌ها ارزیابی و بررسی می‌شوند.


ایلخانی ادامه داد: قرار است چند روز پس از اعزام تیم کارشناسی روسیه به اکراین برای بردن FDR و CVR، تیم کارشناسی بررسی علت سانحه نیز به آنها بپیوندند که به نظر می‌رسد سازمان هواپیمایی کشوری بتواند پس از بازگشت تیم کارشناسی کشورمان علت قطعی سانحه را اعلام کند.


مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی در پاسخ به این سوال که آیا گزارش منتشرشده سازمان هواپیمایی کشوری که نمایندگان مجلس دریافت آن را تکذیب کرده بودند می‌تواند علت اصلی سانحه را اعلام کرده باشد، تاکید کرد: تاکنون گزارش کتبی و رسمی منتشر نشده است چراکه در این صورت بررسی علت سانحه و انتقال جعبه سیاه به اکراین دیگر بی‌معنی خواهد بود.


وی در پاسخ به این سوال که آیا زمان اعلام علت سانحه آنتونف 140 طولانی نشده است؟ اظهار کرد: با توجه به اینکه FDR و CVR هواپیما پس از سانحه کاملا سالم بودند بنابراین باید علت سقوط هواپیما باید زودتر جمع‌بندی و اعلام می‌شد اما شاید علت این تاخیر دیر انتقال دادن جعبه سیاه به اکراین یا داشتن زمان بیشتر برای به قطعیت رسیدن تیم کارشناسی بررسی علت سانحه باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته