دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 ارديبهشت 1396 - 10:29
رئیس دپارتمان داوری در گفت‌وگو با آنا؛

در هفته آخر لیگ بهترین داوران را به میدان می‌فرستیم/ نمی‌گذاریم هیچ شک و شبهه‌ای به وجود بیاید

حسن کامرانی‌فر گفت: در بازی‌های مهم و سرنوشت ساز هفته آخر لیگ برتر از بهترین داوران خود استفاده می‌کنیم تا هیچ شک و شبهه‌ای به وجود نیاید.
کد خبر : 175906

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، لیگ برتر فوتبال ایران به هفته پایانی خودش رسید و در حالی که قهرمانی پرسپولیس در لیگ مسجل شد‌ه‌است و بازی‌های این تیم حالت تشریفاتی دارد اما در قعر جدول، رقابت حساسی بین 3 تیم سایپا، صبا و سیاه جامگان برای بقا در لیگ برتر وجود دارد و همچنین تیم‌های بالای جدول هم برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا تلاش می‌کنند که این مسائل بازی‌های هفته آخر را از نظر داوری در شرایط حساسی قرار داده است.


حسن کامرانی‌فر در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد برنامه دپارتمان داوری برای انتخاب داوران در هفته آخر لیگ برتر فوتبال گفت: «خوشبختانه در هفته‌های گذشته عملکرد داوران خوب بود و نشان داد که هر چقدر تیم‌ها در زمین مسابقه عملکرد فنی بهتری داشته باشند می‌توانند پیروز میدان باشند و برد و باخت در یک بازی به داوری مربوط نمی‌شود. داوران ما در هفته‌های گذشته اشتباهات کمی داشتند و مهمتر از همه اشتباه تاثیرگذاری که در نتیجه بازی دخیل باشد را از داوران شاهد نبودیم.»


وی ادامه داد: «شرایط روحی و روانی یکی از عوامل اصلی موفقیت داور در زمین است که با توجه به عملکرد خوب داوران در هفته گذشته در حال حاضر آنان در شرایط روحی خوبی به سرمی‌برند که این موضوع می‌تواند در هفته آخر رقابت‌ها به آنان کمک کند. ما برای هفته آخر در بازی‌های مهم و سرنوشت ساز از بهترین داوران لیگ استفاده می‌کنیم که بتوانند با قضاوت‌های خوبشان هیچ شک و شبهه‌ای را باقی نگذراند و هر تیمی که بهتر کار کرد حقش را بگیرد.»


رئیس دپارتمان داوری در مورد عملکرد داوران در فصل شانزدهم لیگ برتر فوتبال بیان کرد: «داوری زمانی خوب می‌شود که همه حمایت کنند. در حال حاضر تیم‌ها کمتر به مساله داوری می‌پردازند و این مساله می‌تواند نقطه عطفی برای موفقیت‌های داوران ما باشد. ما در این فصل مسابقات لیگ برتر از داوران جوانی استفاده کردیم که آینده داوری ایران را شکل می‌دهند که خوشبختانه از عملکرد آنها هم رضایت داریم و امیدواریم بتوانند در آینده هم جای داوران باتجریه را پر کنند.»


کامرانی‌فر در رابطه با برنامه‌های دپارتمان برای بهتر شدن وضعیت داوری فوتبال افزود: «با توجه به سرعتی بودن فوتبال ایران ما نیاز به داوران جوانی داریم که با نیروی جوانی خودشان بتوانند در همه صحنه‌ها حضور فعال داشته باشند. البته برای پیشرفت داوری نیاز به امکانات و کلاس‌های خوب داریم که فدراسیون فوتبال در یکسال گذشته کمک زیادی به ما کرد و با برگزاری کلاس‌های پیشرفته داوری و همچنین خرید دستگاه‌های رادیویی به بهتر شدن اوضاع داوری کمک کرد.»


وی در مورد بالارفتن دستمزد داوران در فصل بعد رقابت‌های لیگ برتر گفت: «بحث افزایش مالی دستمزد داوران فراتر از بحث دپارتمان داوری است و مسئولیت من نیست که بخواهم دستمزد داوران را افزایش دهم. هرچند من هم پیگیر این مساله هستم اما بالا بردن دستمزد داوران نیازمند همت مسئولان فدراسیون و اعضای هیات رئیسه فدراسیون است که بتوانند این کار را به سرانجام برسانند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته