دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1394 - 09:36
با ارسال نامه‌ای مطرح شد

دیدبان‌حقوق بشر خواستار گفت‌وگوی «اوباما» با سران عرب درباره حقوق بشر شد

دیدبان حقوق بشر در نامه‌ای به رئیس‌‌جمهوری آمریکا از وی خواسته است تا با مهمانان خود از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس درباره حقوق بشر رایزنی کند.
کد خبر : 17585

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری «پولیتیکو»، دیده‌بان حقوق بشر در نامه‌ای به «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا از وی خواسته است تا در نشست هفته جاری با سران کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس با آن‌ها درباره موضوعات مربوط به حقوق بشر رایزنی کند.


دیدبان حقوق بشر از »اوباما» خواسته است تا موضوعات مربوط به آزادی‌بیان و آزادی‌های سیاسی را با سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس که مخالفان سیاسی خود را تهدیدات امنیتی می‌بینند، گفت‌وگو کند.


گزارش‌هایی که پیشتر در رسانه‌های آمریکایی مطرح شده بود، نشان می‌دهند کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس به‌دنبال دریافت تسلیحات بیشتر از آمریکا در ازای حمایت از توافق هسته‌ای بالقوه با ایران هستند.


نشریه «وال استریت ژورنال» در گزارش هفته پیش خود به‌نقل از مقام‌های آمریکا و عربی نوشت: سران شورای همکاری خلیج‌(فارس) از جمله عربستان سعودی، امارات متحده عربی و قطر از آمریکا می‌خواهند این کشورها را به تعداد بیشتری جت‌های جنگنده، موشک و تجهیزات نظارتی مجهز کند.


بنابر اعلام کاخ سفید، «اوباما» و سران عرب 13 می (چهارشنبه) در کاخ سفید و 14 می (پنج‌شنبه) در «کمپ دیوید» دیدار خواهند کرد.


«اوباما» ماه گذشته نگرانی رهبران عرب درباره توافق احتمالی با ایران را بی‌مورد دانست و گفت آنچه دولت‌های عرب را تهدید می‌کند، افزایش نارضایتی داخلی است نه نفوذ رو به رشد ایران در منطقه.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته