دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 ارديبهشت 1396 - 16:58

سامانه عرضه و تقاضای پژوهش «ساعت» رونمایی می‌شود

سامانه عرضه و تقاضای پژوهش (ساعت) با حضور دکتر وحید احمدی، معاون پژوهش و فناوری وزارت عتف در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) رونمایی می‌شود.
کد خبر : 175801

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، در راستای تصویب شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، بر الزام ثبت طرح‌های پژوهشی دستگاه‌های اجرایی در سامانه ساعت، این سامانه پس از اتمام دوره آزمایشی روز سه‌شنبه 12 اردیبهشت با حضور معاون پژوهش و فناوری وزارت عتف در رونمایی می‌شود.


این سامانه در گام اول، پیوند میان پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی را با نیازهای پژوهشی سازمان‌ها دنبال می‌کند. این پیوند با یک پایگاه روزآمد و جامع از تقاضای پژوهش (نیازها و حمایت‌ها) و عرضه پژوهش (توانمندی‌ها و نیاز به حمایت) پشتیبانی می‌شود.


هم‌چنین، سازمان‌ها می‌توانند در این سامانه، درخواست‌ها و حمایت‌های خود را به آگاهی پژوهشگران برسانند که محور و موضوع پژوهش، تامین منابع مالی، خدمات مشاوره، تامین تجهیزات و سخت‌افزار، تامین اطلاعات و مانند آنها را در بر دارد.


از سوی دیگر، دانشجویان تحصیلات تکمیلی می‌توانند توانمندی‌ها و گرایش‌های پژوهشی خود را به همراه حمایت‌هایی که برای پی‌گیری آنها نیاز دارند، به آگاهی سازمان‌ها برسانند. این سامانه بر پایة مصوبة نهم نوزدهمین جلسة شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری که در اسفند95 ابلاغ شد، طراحی و راه‌اندازی شده است و به استناد تبصره یک این مصوبه، «دستگاه‌های اجرایی برای اجرای طرح‌های پژوهشی خود، ملزم به ثبت طرح‌ها در سامانة عرضه و تقاضای پژوهش هستند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته