دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 ارديبهشت 1396 - 16:05

100 اسیر فلسطینی دیگر به کمپین اعتصاب غذا پیوستند

در سیزدهمین روز اعتصاب غذای حدود 1500 اسیر فلسطینی در زندان‌های اسرائیل،‌ نزدیک به 100 اسیر فلسطینی دیگر برای بهبود اوضاع خود به این کمپین پیوستند.
کد خبر : 175762

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از ایسنا، هیات امور اسیران و آزادگان فلسطین 3 می (13 اردیبهشت) را روز قیام عمومی و خشم اعلام کرد و خواستار برگزاری تجمع مردمی بزرگی در این روز شد.


روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط نوشت عبدالفتاح الدولة، رئیس کمیته رسانه‌ای کمپین اعتصاب غذای اسیران فلسطینی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «100 اسیر فلسطینی در زندان مجدو روز شنبه به جمع نزدیک به 1500 اسیر دیگر در اعتصاب غذا پیوستند.»


الدولة ‌افزود:‌ «مدیریت زندان مجدو هنوز هم به وکلای مدافع اسیران فلسطینی اجازه ملاقات با موکلانشان را نمی‌دهند و وضعیت این اسیران در سیزدهمین روز از اعتصاب غذا رو به وخامت است. تعدادی از اسیران از چهار روز قبل از نوشیدن آب نیز خودداری می‌کنند و این موضوع اقدامی فوری برای حمایت از این اسیران را می‌طلبد.»


اسرائیل تاکنون از مذاکره با اسیران فلسطینی خودداری کرده است و برخی مسئولان این رژیم نیز از مسئولان مربوطه خواسته‌اند آن‌ها را رها کنند تا از گرسنگی بمیرند.


همچنین این رژیم به جای گفت‌وگو، مجازات‌هایی را برای آن‌ها اعمال کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته