دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 ارديبهشت 1396 - 15:41
صدویازدهمین نشست خبری قوه‌قضائیه:(2)

اژه‌ای: ادعای کمک نقدی متهم نفتی به ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری در سال 92 قابل اعتنا نیست

سخنگوی دستگاه قضا در توضیح اینکه آیا متهم نفتی به ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در سال 92 کمک نقدی کرده است یا خیر؟ گفت: این حرف‌ها از سوی متهم مطرح شده و قابل اعتنا نیست.
کد خبر : 175761

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در صدویازدهمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به اظهارات اخیر یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری در مناظره روز جمعه مبنی‌ بر اینکه متهم نفتی به ستاد انتخاباتی یکی دیگر از کاندیداها که در سال 92 نیز کاندیدای ریاست جمهوری بوده کمک مالی کرده است، اظهار کرد: اینکه متهم حرفی بزند و آن حرف ثابت شود دو چیز متفاوت است. ریاست قوه‌قضائیه هم در جایی این موضوع را از سوی متهم نقل کرده، اما در همان‌جا اضافه کرده که به حرف‌های یک متهم نمی‌توان اعتنا کرد. البته این موضوع در مقام تحقیق و بررسی قرار گرفته است.


هشدار معاون اول قوه‌قضائیه به نامزدهایی که از خط قرمزها عبور می‌کنند


وی با تاکید بر اهمیت حضور پررنگ مردم در انتخابات اضافه کرد: همواره حضور پرشور مردم بعد از انقلاب در انتخابات باعث عزت کشور شده و مخاطرات بزرگی از جمله خطر جنگ و مخاطرات اقتصادی را از سر کشور دفع کرده است. گرچه نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی تلاش بسیاری کرده‌اند، ولی هیچ‌کدام به تنهایی قادر به دفع خطر بزرگ دشمن از سر ملت نبوده‌اند.


معاون اول قوه‌قضائیه با هشدار نسبت به برخی از سخنان نامزدها و هواداران‌شان در ایام پیش از انتخابات و عبور آنها از خطوط قرمز نظام و مردم، تصریح کرد: متاسفانه برخی‌ها برای دوقطبی کردن فضا و جذب آرا از خط‌قرمز‌های مردم و نظام عبور می‌کنند و این در حالی است که بیان این مسائل نه به نفع خود آنها و نه به نفع کشور است. لذا به جد توصیه می‌کنم همه نامزدها و طرفداران‌شان التزام کامل به قانون داشته باشند و در چارچوب اخلاق، صداقت و با بهره‌مندی از آمارهای قابل اتکا سخن بگویند.


اژه‌ای ادامه داد: متاسفانه برخی از افراد در سخنان‌شان علیه بعضی از دستگاه‌ها، قوا و نهادها با حرف‌های بی‌منطق و بعضا خلاف واقع و با استناد به آمارهای غیرقابل اتکا مواردی را مطرح می‌کنند که این موارد هم برای خودشان پرونده می‌شود و هم برای دستگاه قضائی ایجاد زحمت می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته