دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1394 - 11:24

نشست علمی بررسی بیماری لوپوس در دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود برگزار شد

نشست علمی پزشکی و پیراپزشکی با موضوع بررسی بیماری " لوپوس" توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود و با حضور اساتید مرتبط برگزار شد.
کد خبر : 17576

به گزارش خبرنگار آنا، در این نشست که با حضور جمعی از دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی همراه بود در مورد موضوع یاد شده بحث و تبادل نظر شد و جدیدترین مسائل و جنبه های پزشکی آن را مورد برسی قرار گرفت.


دکتر محمدرضا رحیمی مقدم، دکتر پرستو پورعلی، دکتر نسرین رضویان زاده و دکتر ناهید طوفان از اساتید رشته پزشکی و دکتر بهروز یحیایی به عنوان رییس کمیته تحقیقات مطالبی را در مورد این بیماری ارائه کردند.


این نشست علمی با موضوع بیماری "لوپوس" (Systemic Lupus Erythematosus) توسط گروه سمینار کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با همکاری مرکز توسعه آموزش پزشکی(EDC) برگزارشد.


"لوپوس اریتماتوس سیستمیک" با علامت اختصاری SLE بیماری خود ایمنی است که سیستم دفاعی بدن را علیه ارگان ها و بافت های پیوندی فعال کرده و به آنها آسیب می رساند. این بیماری اغلب پوست و چندین اندام داخلی را درگیر می کند و اکثرا روی صورت و بینی لکه های سرخ رنگ به شکل پروانه نقش می بندد.


در این کارگاه یکروزه مباحثی چون شناسایی بیماری لوپوس، عوارض آن، علایم لوپوس و پیشگیری و درمان بیماری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و آخرین یافته های پزشکی جهان در این مورد نیز بررسی شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته