دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 ارديبهشت 1396 - 15:52

کارگران فردا تعطیلند

به مناسبت روز جهانی کارگر،‌فردا یازدهم اردیبهشت،‌ از تعطیلات رسمی کارگران بوده و از این رو،‌ کارگران در این روز تعطیلند.
کد خبر : 175756

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا، یازدهم اردیبهشت،‌ روز جهانی کارگر است و برای بزرگداشت این قشر از اقشار جامعه و بر اساس ماده 63- قانون کار جزو تعطیلات رسمی کارگران به حساب می آید و علاوه بر تعطیلات رسمی در تقویم،‌ این روز برای کارگران تعطیل است. بنابراین کارفرمایان نمی‌توانند کارگران را برای کار در این روز مجبور کنند.


هفته کارگر از روز پنجم اردیبهشت آغاز شده و تا ۱۱ اردیبهشت ادامه دارد؛ امسال هم همچون سالهای گذشته گروه‌های مختلف کارگری امروز یکشنبه دهم اردیبهشت ماه با رهبر انقلاب دیدار کردند.


روز جهانی کارگر یا روز کارگر یک جشن و مراسم کارگری از سوی طبقات کارگر است که هر ساله در روز اول ماه "می" برگزار می‌شود. این روز، یادمان شورش کارگران آمریکایی در اول ماه می۱۸۸۶ در شیکاگو است.


مناسبت اول می به عنوان روز کارگر به این لحاظ بوده است که در چهارم ماه می سال ۱۸۸۶، و در چهارمین روز اعتصاب و تجمع کارگران آمریکایی در شهر شیکاگو، پلیس به روی آنان آتش گشود که شماری کشته، عده‌ای مجروح و بعداً چهار تن نیز اعدام شدند. کارگران اعتصابی خواستار تعدیل شرایط کار و کاهش ساعات روزانه کار از ده ساعت به ۸ ساعت بودند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته