دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اصلاح قانون کار برای افزایش اشتغال ضروری است؛

مشارکت ایران با سه کشور اروپایی برای تولید لوازم خانگی

رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران اعلام کرد: ایران با همکاری ایتالیا، آلمان و چین تولید مشترک لوازم خانگی را بعد از برجام آغاز کرده است.
کد خبر : 175751

به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، محمد طحان پور درخصوص آینده اشتغال‌زایی در کشور گفت: بعد از برجام و حضور سرمایه گذاران خارجی در شرایط پسابرجام، زمینه های همکاری صنعتی با کشورهای اروپایی برای تولید مشترک لوازم خانگی در ایران آغاز شد که اکنون با سه کشور یاد شده اجرایی شده است.


وی ادامه داد: در تولید لوازم خانگی با کشورهای اروپایی، شرکت های خارجی برای انتقال دانش فنی وارد ایران شدند تا با همکاری سرمایه گذاران ایرانی نسبت به تولید با برند مشترک اقدام کنند.


رئیس اتحادیه لوازم خانگی اظهار کرد: شرکت های خارجی تولیدکننده لوازم خانگی با ملاحظات توانمندی تکنولوژی و نیز دارایی و نقدینگی شرکت های طرف ایرانی و همچنین امکانات و تسهیلات موجود این فعالان صنعتی همکاری را شروع کردند.


وی افزود: وجود شرایط شرایط سیاسی و اقتصادی با ثبات کشور ایران، بازاری جذاب برای کشورهای سرمایه گذار تولید لوازم خانگی شامل ایتالیا ، چین و آلمان است.


طحان پور با اشاره به ضرورت اصلاح برخی قوانین و مقررات برای تسهیل ورود سرمایه های خارجی در ایران گفت: با توجه به بالارفتن سطح تکنولوژی و به روز شدن تجهیزات در جهان ، اصلاح قوانین می تواند به حضور سرمایه گذاران خارجی با هدف انتقال دانش فنی کمک کند.


وی افزود: پس از لغو تحریم‌ها، فعالیت‌های تجاری در ایران به صورت نظام مند توسعه یافته و ما شاهد ورود فعالان برندهای معروف جهان به ایران در زمینه های مختلف هستیم. این برندها مشتریان خود را دارند و محصولات تولیدی با توجه به سلیقه مشتری به فروش می رسد.


طحان پور ادامه داد: تولید کننده ایرانی با مشکلاتی از جمله قیمت تمام شده مواجه است.


با دارا بودن محصولات اولیه در کشور، تولید کننده امکان دسترسی به آن با بهای مناسب را ندارد و این موجب واردات کالاهای پایه از دیگر کشورها و در نتیجه گران تر شدن کالای تولیدی می شود. همچنین دولت می تواند با تحویل مواد اولیه ارزان به کارخانه های تولیدی، زمینه کاهش قیمت ها محصولات را فراهم کند.


وی درباره صادرات محصولات تولیدی ایران به کشورهای همسایه گفت: نبود نمایندگی ایران در آن کشورها و نداشتن خدمات پس از فروش از مهم ترین مشکلات ایران در زمینه صادرات محصولات و صنایع ایرانی به خارج است.


طحان پور همچنین اصلاح قانون کار برای ایجاد اشتغال توسط کارآفرینان را در شرایط فعلی یک ضرورت دانست.


انتهای پیام/

برچسب ها: لوازم خانگی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته