دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 ارديبهشت 1396 - 12:01
در اختتامیه هجدهمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی

وزیر بهداشت: یکی از مشکلات در جمهوری اسلامی ایران، توجه کمتر به بخش آموزش است/ آموزش پزشکی در ایران قابل قیاس با کشورهای منطقه نیست

وزیر بهداشت، در مان و آموزش پزشکی، آموزش را عنصر مهمی در پیشرفت بخش‌های مختلف کشور دانست و بر آموزش و توانمندسازی کارکنان حوزه سلامت تاکید کرد.
کد خبر : 175648

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از وبدا، دکتر سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، در اختتامیه هجدهمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و جشنواره آموزشی شهید مطهری گفت: «همه مسائل از مسیر آموزش عبور می‌کند و در حوزه خدمت به بهداشت و درمان مردم نیز اگر به آموزش توجه کرده و کارهای بنیادین انجام دهیم، سایر قسمت‌ها که شامل تغییر فرهنگ مردم، بهداشت، توجه به پیشگیری و درمان و اخلاق ارائه کنندگان خدمت است، اصلاح می‌شود.»


وزیر بهداشت ادامه داد: «مصلحت ما در توجه کردن به بخش آموزش است. بدون رودربایستی یکی از مشکلات در کل نظام، این است که به بخش آموزش کمتر توجه می‌شود.»


هاشمی افزود: «معتقد هستم که تخصصی‌ترین وزارتخانه در دولت، وزارت بهداشت است. اینکه همت گمارده شود، تا کارشناسان در سراسر کشور توانمندتر شوند؛ جای تقدیر دارد و باید در سایر بخش‌ها نیز بر آموزش و توانمندی کارکنان توجه شود. اگر بیمارستان‌ها و بخش‌های نیروی انسانی خوب اداره نمی‌‌شود، به این دلیل است که به آموزش کمتر توجه می‌کنیم.»


وزیر بهداشت خطاب به دانشجویان و فارغ‌التحصیلان آموزش پزشکی، گفت: «افردی که با عشق در حیطه آموزش پزشکی درس خواندند، زندگی‌شان را وقف کردند و با علاقه‌مندی و ایمان و پشتکار در گذر زمان با فراز و فرودهای موجود راه را گم نکردند، مایه افتخار هستند. بنابراین هرچه موتور محرکه را همراه با علم و آگاهی در سطح دانشگاه‌ها گسترش دهیم، تضمین کننده ادامه راهی خواهد بود که انتخاب کردیم.»


هاشمی در پایان افزود: «آموزش پزشکی در کشور ما در مقایسه با کشورهای منطقه قابل قیاس نیست. امیدوارم در سال‌های آینده شاهد پیشرفت روزافزونی در این حوزه باشیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته